Even mopperen, want het doet pijn.. 😣
I is jarig vandaag dus aan alle kanten felicitaties, zo ook in de familieapp.
Het is nu zo'n 8 maanden geleden denk ik dat we de naam van I gewijzigd hebben, en bekend gemaakt hebben dat die non binair is, en op de voornaamwoorden na (die we heel goed begrijpen dat dat wennen is en gewoon vergeven) is het eigenlijk heel soepel gegaan. Niemand noemt I nog bij de oude naam, als er een situatie is waarbij het nodig is (zoals bij de opticien laatst, daar waren we al 3 jaar niet meer geweest) dan klinkt het ook gewoon raar. Het is bizar hoe snel de naam van je kind kan wennen. Ik spreek de oude naam nooit meer uit, ook niet in context, dan is het gewoon I's oude naam.
I is gewoon niet i, maar I. Maar de overgang is verrassend goed gegaan, en de hele omgeving heeft de nieuwe naam zonder ook maar een enkele keer een fout te maken overgenomen. Zelfs de bewoners commissie van de flat heeft speciaal voor I /anders opgenomen bij genders op aanmeldformulieren.
Maar nu, mijn fvd-stemmende oom. Alle verjaardagen zijn gewoon gefeliciteerd....
Maar nee hoor...:
Gefeliciteerd oude naam! Gefeliciteerd H met je zusje, Buffy met je dochter en opa met je kleindochter
Die heeft gewoon een shitload aan extra moeite gedaan om het misgenderen even extra te benadrukken, op I's verjaardag nota bene.
I zit zelf niet in die app, en ik ga het absoluut niet zeggen tegen I, maar het doet echt pijn. Mijn kind heet geen i, is niet een zusje-dochter-kleindochter. I is I en mijn kind verdomme! 😥