Klaag over artsen die niet naar je luisteren…
L is ziek. Gisteren met haar bij de hap geweest want ze weigert te drinken en plast niet meer. Ze is al 2 weken ziek (gewoon verkouden) sinds een week geeft ze over na elke voeding vanwege vastzittend snot in haar keel. Ze weigert nu ook te drinken want haar keel doet zeer en ik denk dat ze weet dat ze daarna meer pijn krijgt door overgeven.
Conclusie van de arts: Ze is een halve kilo afgevallen en heeft bronchitis. Ze moet meer eten en mag niet meer afvallen. ( … joh 🥸)
We kregen sterkere pijnstilling mee, puffer mee, en het advies; kleine beetjes geven elke 2 uur.
Ik zeg: “ja maar ze spuugt alles uit omdat ze moet hoesten”
-Ja daarom kleine beetjes geven.
“Dat doen we al want meer dan 90ml drinkt ze sowieso al een week niet”
-Misschien dat ze met de pijnstilling beter gaat drinken
“Maar ze spuugt alles weer uit wat maakt dat dan uit?”
-Alle beetjes helpen.
“?? .. en maakt het dan niet uit dat ze al een week erg weinig plast? in de afgelopen 24 uur heeft ze 2 mini plasjes gedaan die ik alleen opmerkte omdat ze donkergeel zijn en sterk ruiken?”
-Ze heeft geen uitdrogingsverschijnselen en ze is nog erg alert.
Wat een tijdverspilling 😑 .. waarom bestaat er zoiets als thuisarts als een daadwerkelijke arts 0 fucks geeft om die signalen? Niet plassen is blijkbaar geen probleem, ga pas langs als je kind half dood is. Got it! (En dan krijg je een standje, waarom kom je niet eerder 😒 )
Maar goed, we moeten morgen weer naar de dokter als ze niet beter gaat eten want ze mag niet meer afvallen.
Ik zeg nog: “ze gaat meer afvallen want de hoest is niet opgelost voor dinsdag 🙄 “
Dokter: hou het in de gaten.
En surprise !! Ze heeft in de afgelopen 12u 1x80ml binnengehouden. Heeft al 24 uur of langer niet geplast maar dat is allemaal normaal. Ze is nog wakker dus prima.
Grrhmpf
Oh en even: ze was super vriendelijk hoor. Ze vond L super schattig en zei dat ze haar wou opeten (in a non cannibalistic way 🤓 ) maar ze luisteren niet.. wat voor reactie is ‘hou het in de gaten’ als ik zeg dat er geen verbetering is. Wat moet ik in de gaten houden? Waar ligt dan de grens? 36 uur niet plassen? 48 uur?