Djoess hier hetzelfde met onze oudste. Ik vind haar niet dik, maar ze is echt wel stevig. De jongste, die hetzelfde eet, is daarentegen een dunne spriet. Mijn man en ik waren als kind ook te zwaar, dus ik denk zeker ook aanleg. In mijn buik was ze al aan de zware kant volgens de gynaecoloog. Helaas heeft ze er wel problemen mee sinds ze een jaar of 11 is.
Wij zijn nog kritischer geworden op wat we eten. Snoep, koekjes etc deden we al nooit. Ze was gelukkig al een goeie groente en fruit eter. Ik ga haar niet op dieet zetten, maar hoe gezonder wij eten, hoe gezonder zij mee eet. Het zijn vooral kleine veranderingen. Deels deden we al, maar nu verder aangescherpt. Bijv geen worst meer op brood, maar kipfilet of magere leverpastei. Gewone kaas vervangen door 30+. Als we een keer patat eten, eten we er allemaal Remia friteslijn bij ipv mayonaise. Gewone yoghurt vervangen door magere yoghurt. Rijst door zilvervliesrijst. Verder alles volkoren (pasta, brood, couscous, crackers) etc. Gelukkig lust ze alleen water. Veelal vegetarisch (geen vleesvervangers!) en/of mager vlees.
Het zijn hele kleine veranderingen, maar het heeft wel wat effect. Alle kleding zit net wat losser en ik merk dat zij zich ook weer meer happy in haar vel zit. Ik ben wel reeel, want ze gaat hier de rest van haar leven mee worstelen. Aanleg verander je niet. Ik benadruk wel heel vaak hoe mooi ze is en dat ze trots mag zijn op haar lijf met alle vrouwelijke rondingen.