Liekje81 het is toch hartstikke logisch dat je niet altijd maar rustig kan reageren. Je bent ook maar een mens hè. 😘
Tegen mij is gezegd dat als N een gemiddeld kind was geweest mijn opvoed techniek perfect was geweest, maar bij N werkt het anders, moet ik duizendmaal harder werken, creatiever zijn, een langere adem hebben, tot 100 tellen ipv 10 om dingen voor elkaar te krijgen. Het is soms vreselijk zwaar. Je kan niet altijd maar aan en consequent zijn. Ook al zullen vele zeggen van wel, maar die hebben vast zo’n kind dat als je zegt ‘ ik tel nu tot 3 en dan kom je hier’ die al bij 1 naast je staan. Onze kinderen tellen verder of terug, lachen en doen er vervolgens nog een schepje bovenop. 🙃 (ik tel dus nooit tot 3 want ik sta gewoon voorschut. Dan hoor je ‘4,5,6,7)
De mijne heeft vandaag een half uur in de straat staan gillen, mensen kwamen zelfs naar buiten om te kijken wat er aan de hand was. Waarschijnlijk dachten ze waarom loopt ze niet naar hem toe? Maar ik vertik het om met zulk gedrag ook maar even naar hem toe te lopen, want het werkt ook echt niet bij hem. Dan moet ik weg, dan weer naar hem toe, dan een stap opzij, achteruit, vooruit, weg, terug, knuffel, geen knuffel blablabla. 🤪