Vanmiddag gesprek met de gemeente over onze vervoersvraag.
We hebben een bus nodig waar 2 rolstoelen in kunnen, uwv vergoed iets wat mij op m'n werk krijgt maar natuurlijk niet voor ons hele gezin.
Gemeente moet ons helpen om in de regio te kunnen verplaatsen om deel te nemen aan de maatschappij.
En ik snap echt dat het heel duur is, en belastinggeld enzo.. maar dit gesprek ging echt nergens over.
Ik heb uitgebreid uiteen gezet waar we tegenaan lopen. Allerlei factoren die met elkaar verweven zijn.
Nu wilt de gemeente eerst de vervoersvraag van man helemaal "onderzoeken", dan die van mij, en dan het geheel, waarbij de wensen tegenover de kosten gezet moeten worden.
En met je gezin ergens naartoe is een wens, geen noodzaak. En van álles willen ze nu documentatie, zelfs bijvoorbeeld welke mogelijkheden we hebben uitgeprobeerd om man in de auto te krijgen (hij stapt nu met mijn hulp over), terwijl zelfs als we hem erin kunnen toveren we nog steeds geen 2 rolstoelen in de auto kunnen krijgen 🤯
Ik ga continu over al mijn grenzen om ons gezin enigzins in de running te houden, en ik ben zo ongelooflijk op. En die auto is al ruim 2 jaar een probleem en zelf áls we het ooit toegewezen krijgen zal het nog een drama zijn om een geschikte te vinden (grote kans dat we hem nieuw moeten kopen, levertijd 9 maanden), en dan moet ie ook nog aangepast worden.
Ik wil niet meer 😔