Ansji jouw berichtje slaat echt de spijker op zijn kop. Mijn man zegt hetzelfde. Hij is er nooit voor je geweest op belangrijke momenten in je leven. Dat klopt ook. Zowel rondom de bevallingen en kraamtijd van zijn kleindochters als de drie keer het afgelopen half jaar dat ik in het ziekenhuis lag, is hij niet op bezoek geweest. Elke keer liet ik het gaan, maar nu ging het om mijn kind en heb ik er wel wat van gezegd, dat kan hij niet hebben en dan wordt hij verbaal agressief.
Pimpelmeesje vanochtend was ik even niet zo stabiel. Slecht geslapen en even heel hard gehuild.
We hebben net besloten dat mijn man wel gaat, ondanks dat hij heel boos is. Mijn man kan wel heel rustig blijven in zo situatie. Mijn man vertrekt zodra het drinken begint en gaat daarvoor wel aangeven dat hij echt veel te ver is gegaan. Accepteert hij dat niet, dan vertrekt mijn man weer. We hebben de kinderen globaal de situatie uitgelegd, zodat zij voorbereid zijn als ze plotseling gaan. Niet ideaal, maar we gunnen de meiden het contact met hun dementerende oma.
Dank je wel voor jullie lieve woorden allemaal π.