iMoeder Edit, is de partner van je vader wel veilig bij hem dan eigenlijk? Klinkt een beetje als een veilig thuis situatie als zij dementerend is en hij flink aan de alcohol.
Ik vind dit wel een heel goed punt. Eerlijk gezegd hadden wij hier nog niet over nagedacht. Er is op dit moment wel elke dag familie van haar bij hen thuis om voor haar te zorgen. Mijn zus is ook behoorlijk geschrokken van zijn reactie (het was in een familie app) en ik heb haar net gevraagd of ze de situatie aan haar familie wil voorleggen. Zij kunnen het veel beter in de gaten houden dan wij op afstand. Zonder teveel te willen uitweiden, maar zijn strafblad op dit vlak is best heftig. Het is wel een terechte zorg.
Huggybird Gaat jouw man erheen voor de ‘gemiste’ verjaardag van jullie dochter?
Ja klopt. Ik kreeg in zijn tirade ook nog het verwijt dat we de verjaardagen niet dit weekend wilden vieren, want dit was het enige weekend dat ze konden. Hierdoor was ik ook nog egoïstisch. Ik heb morgen en overmorgen dus een revalidatieweekend met de jong cva groep. Ga ik namelijk voor mijn lol heen 🙄.
Ik moet soms wel heel erg mijn best doen om niet aan mijzelf te gaan twijfelen. Ik weet dat ik vrij directief kan zijn aan als iemand over mijn grens gaat of als ik iets niet prettig vind, maar volgens mij wel altijd op een nette manier en probeer het dan wel bij mijzelf te houden. Misschien dat ik wel te directief ben, maar dan nog hoeft hij mij toch niet zo voor rotte vis uit te maken, vind ik.