[verwijderd] Ik sla even hier op aan. Ik heb enorm last van intrusies, de meest vreselijke dingen. Ik ben een beelddenker, dus het komt ook lekker extra binnen.
Zijn het intrusies van dingen die al gebeurd zijn of intrusies van zaken die zouden kunnen gebeuren niet gerelateerd aan een eerder trauma? Ik denk op te maken uit je verhaal dat het dit laatste is? Zoals dit?
https://howaboutmom.nl/zo-werken-intrusies-nare-en-verontrustende-gedachtes-die-jij-als-nieuwe-moeder-kunt-hebben/
Als het continue wisselende en andere intrusies zijn, dan vind ik emdr zelf minder passend. Mijn ervaring is dat je er een paar behandeld hebt en dat er dan continue nieuwe komen. Handiger is om dan zelf een techniek te leren om thuis toe te passen (hier zijn wel wat opties voor eventueel icm emdr op de vaak voorkomende intrusies) en soms is voor mensen ook voldoende om te weten dat het normaal is (alleen sommigen hebben er meer last van doordat ze beelddenkers zijn - ik heb bijv alleen de gedachtes en dat kan ik veel makkelijker opzij schuiven).
Zodra het dwanggedachtes worden en je de controle erover kwijt raakt, zaken gaat vermijden en/of dwanghandelingen gaat toepassen om de gedachtes te neutraliseren (ik heb weleens mensen gehad die elke dag 100-en van dit soort intrusies hadden), dan zou ik sowieso hulp zoeken, maar dan wordt het meer OCS.