Trees ja normaal gesproken heb ik dat ook, naast balletje volgen ook handgebaren etc. Maar nu zat ik daar meer van.. wat doe ik hier? Heb momenteel sowieso het gevoel dat ik dit thema (mijn moeder) misschien al meer verwerkt heb, zeker na de laatste paar sessies vind ik het wel best eigenlijk 🤷♀️
Maar ik heb dit zo lang vermeden, en het is wel mijn basis, dus het voelt alsof het iets is wat ik moet doen... Maar tegelijkertijd is het ook gewoon wel goed zo? Mijn schematherapie heeft al zo veel gedaan met mijn zelfbeeld dat het momenteel een beetje als mosterd na de maaltijd voelt om nog te gaan kijken naar de oorzaken.
Momenteel heb ik eigenlijk meer last van mijn ex, maar ik loop sinds ik bij deze psycholoog zit (september) continu te thema-hoppen omdat ik steeds van gedachten verander waar ik nu aan wil werken, dus deze wil ik nu ook gewoon afmaken.. ik voel er alleen niet bij wat ik denk dat ik moet voelen? Het voelt een beetje geforceerd.. en voel me schuldig naar haar omdat ik zo besluiteloos ben denk ik.
Als ik heel eerlijk ben zit het hem vooral in het feit dat ik de afgelopen maanden heel erg worstel met hoe mijn zelfbeeld altijd is geweest, hoe ik mezelf jarenlang heb behandeld en ik doodsbang ben om terug te gaan naar hoe ik was. En dat nu maar wil voorkomen door extra mijn best te doen op dit soort dingen, als een soort extra voorzorgsmaatregel. Ik heb het vertrouwen nog niet dat het ook zo kan blijven, en dat compenseer ik met maar een hoop extra emdr ofzo? Denk dat ik dat maar met de psych moet gaan bespreken he? 😶