Trees Ik had vorig jaar ergens een fysiotherapeute die stotterde. Best flink ook. Ik heb toen gevraagd of ze liever had dat ik in ging vullen of dat ik haar liet uitpraten. Zij gaf het tweede aan. Maar ondanks dat ik er echt mijn best voor deed, betrapte ik mezelf er toch af en toe op dat ik haar zinnen af ging maken. 🤦♀️
Zelf loop ik er op een andere manier tegenaan. Ik kan niet altijd goed filteren wat belangrijke en onbelangrijke details zijn om te vertellen. Ik ben dus nog wel eens langdradig. Zeker als er emoties bij komen kijken.
Ik werd dus ook nog wel eens onderbroken waarbij er dan ingevuld werd of ik misschien dit en dit wilde zeggen. Dat was zeer frustrerend. Want zelfs als de ander gelijk had met waar ik naartoe wilde, was er vaker wel dan niet nog informatie dat er voor mijn gevoel echt tussen hoorde.
En de andere helft van de tijd ben je aan het uitleggen dat je dus niet dat bedoelt wat ze invullen. Waardoor ik de draad kwijtraak, (deels) opnieuw moet beginnen met mijn verhaal omdat dat de snelste weg is om terug te vinden wat ik wilde vertellen. Maarja, ik was al langdradig dan en ik vertel dan iets dat ik allang verteld had. Dus de tegenpartij werd nog wel eens nog ongeduldiger.