Ik ben zó boos!! Sta te trillen van woede!!
H had haar halfjaarlijkse tandartscontrole en zij staat al jaren bekend bij onze tandarts als iemand die wat angstig is, maar met wat ruimte en geduld prima te behandelen is. Toen we hier voor het eerst kwamen moest ze op mijn schoot en duurde het een half uur voordat ze überhaupt haar mond open deed, dus die heeft echt enorm veel overwonnen de afgelopen jaren, gezien ze nu gewoon zonder problemen gaat liggen.
Wel zijn er duidelijke afspraken: de tandarts geeft duidelijk aan wat hij gaat doen, en wanneer H even pauze nodig heeft steekt ze haar hand op. Dan krijgt ze even een minuutje om bij te komen en dan kan ze weer verder.
Vandaag hadden we een nieuwe tandarts en ik sta echt te koken!!
Hij heeft tot 4 keer gezegd dat ze zich niet zo moest aanstellen, haar hand werd gewoon weggeduwd toen ze die omhoog stak en hij is boos geworden op haar omdat hij in zijn 45 jaar als tandarts nog nooit iemand had mee gemaakt die zo lag te miepen als zij.
Voor H's doen deed ze het echt hardstikke goed, ze heeft maar 1 keer haar hand opgestoken, nadat hij echt grof tekeer ging in haar mond zonder vooraf te zeggen wat hij ging doen. Daarna heb ik 3 keer moeten roepen dat hij moest stoppen en haar even wat rust moest geven omdat ze inmiddels lag te huilen in die stoel, waarop hij zijn instrumenten heeft neergelegd en gezegd dat als zij niet normaal kan doen, hij haar niet behandeld en we maar een andere tandarts moeten zoeken.
Ik heb H van de stoel afgetrokken en gezegd dat dat precies is wat we gaan doen, en meteen een klacht in gediend.
Ik ben echt zó boos... jarenlang oefenen en steeds een stapje verder om die angst te overwinnen, en deze klootzak heeft in 10 minuten tijd alles kapot gemaakt!