[verwijderd] Ik spreek geen kwaad over hem, want wat ik ook vind, hij is wel hun vader. Maar ze weten wel dat papa hen mag zien als we met de rechter hebben gepraat en dat papa dit moet regelen.
Denk dat je dit heel goed gedaan hebt. Transparant en 'te begrijpen' op hun leeftijd.
Als ik het zo lees had het waarschijnlijk niks uitgemaakt of jullie e.e.a. nu wel of niet hadden vastgelegd. Afspraken maken is 1, maar je daar aan houden is 2.
Hoe gaat het nu met je kinderen? Vragen ze er wel eens naar?
Trees Ik denk dat dit goed is om te doen en daarnaast ben ik ervan overtuigd dat kinderen uiteindelijk de waarheid zelf wel achterhalen over hoe hun ouders echt zijn.
Helemaal eens... en ik heb hier wat nachten van wakker gelegen hoor 🥺
Zoon is te jong/kinderlijk om dingen echt te begrijpen en gelooft alles wat zijn vader zegt. Ik heb mijn nóóit verdedigd of mijn kant van het verhaal verteld. Mijn familie en vrienden vonden daar allemaal wat van, maar ik wilde gewoon niet dat hij tussen twee vuren kwam te zitten en het gevoel had dat hij moest kiezen. Hij heeft mij vorig jaar bijna een half jaar echt afgewezen, riep dagelijks dat hij mij haatte en verweet mij dingen die ik hem en zijn vader had aangedaan. Ik mocht hem geen kus of knuffel meer geven of naar bed brengen... Hij kwam ooksteeds met dingen als "dat ik niet in zijn belang handelde" (10 jaar 🙄).
Hij is nu bijna 11 en zijn ogen gaan langzaam open, komt met vragen als "waarom heb jij niks terug gezegd? Ik wist niet dat het niet zo was". Hij trekt nu als vanouds weer naar mij toe en kon eerder gewoon echt niet zijn gevoelens herkennen en onder woorden brengen.
sorry hele topic wordt bevuild