Mijn zusje viert vandaag de verjaardag van de jongste. Ik heb een cadeautje, wil graag langsgaan, maar loop tegen verschillende dingen aan. Mijn zoon doet het niet goed op verjaardagen. Het is te druk voor hem, waardoor hij gestressed gaat rondrennen. Daarnaast zie ik het nu gewoon niet zitten om in een ruimte met 12+ mensen te zitten waarvan een groot deel niet gevaccineerd is.
Ik heb al gevraagd of wij niet iets vroeger mogen komen, dan kan ik mijn zusje ook helpen met hapjes klaarmaken voor het feestje enzo. Maar dat kwam niet goed uit... Dus ik vroeg of ik zondag mocht komen, maar dat komt ook niet goed uit... Ondertussen heeft mijn vader me al gebeld om te zeggen dat ik wel naar het feestje moet komen, hoor! En die kleine meenemen!
Bah, wat is dit toch weer een gedoe.
Alsof het niet erg genoeg is dat we nog steeds in een pandemie zitten met alle stress die dat met zich meebrengt, gaat men elkaar ook nog eens voor het blok zetten om zich niet of wel aan de maatregelen te houden.
Volgende week hetzelfde gedoe. Ik heb een hele dag vergaderen met de OR én een opleidingsdag met de OR. Maar die willen dat allemaal weer live doen, in een lokaal waar we geen 1,5 mtr afstand kunnen houden, waar men geen mondmaskers gaat dragen. En dan moet ik me daar weer tegen verzetten. Ben dat enorm beu.