Gisteren hadden we griepprikkenmiddag. Vanaf 14.30. Eersten waren er al om 13.45. Maar begonnen met prikken en er heeft de hele tijd een rij van een half uur gestaan. De vaccins waren om 17 uur op. Moesten we dus iedereen die toen nog in de rij stond vertellen. Sommigen waren ons echt aan het uitkafferen. Waren er allebei (collega en ik) echt van ontdaan. We hadden al 20% extra besteld (en dat moeten we in mei al doen, dus is altijd maar gokken). Er kwamen er gewoon veel meer. Heb er 100 bij moeten bestellen! Op 380 die ik besteld had, kun je nagaan hoeveel er nu wel kwamen die normaal niet kwamen. Superlullig dat ouderen die wat minder lang kunnen staan naar huis gegaan waren en u dus geen prik hebben gehad. Terwijl mensen die nooit komen, nu wel kwamen en hem wel hebben. Voelt zo oneerlijk. Dafne had ik extra BSO voor geregeld, vriend moest werken en oma heeft Corona. Had afgesproken met collega dat ik dan uiterlijk 17.15 weg zou gaan. Maar ja, dat kon echt niet met die lange rij. Dus ik schoonzus gebeld, die nog geen uitslag had van haar coronatest, maar geen klachten had. (bleek gelukkig ook negatief te zijn)1 vriendin was zelf nog aan het werk, andere gezin had sport, dus kon ook niet. Sz heeft dr gehaald, afstand gehouden en mondkapje op, ook bij ons binnen. Ik uiteindelijk 18.30 thuis, maar vriend had niet gekookt, want die dacht natuurlijk dat ik eerder thuis zou zijn. Nou echt, kon wel janken. Heb dafne maar een tosti gegeven.
En dan het zo druk hebben gisteren en dan je kind dus niet kunnen halen en dan zo uitgekafferd te worden. was er vandaag nog van slag over. Het is razenddruk in de praktijk, en vandaag dus heel veel telefoontjes nog van mensen die gisteren dus niet een prik hadden gehaald. Ik trek het bijna niet meer.