Wij hebben ruzie in huis🙈
Net gehoord van school dat mijn oudste (groep 1) op dinsdag en vrijdag naar school gaat. Van half 9 tot 2.
Ik werkte altijd ma di en do, want hij was de vrijdag altijd vrij. Dus de jongste heeft als opvangdagen de ma di en do.
Ik zit nu thuis dus ga de opvang volledig opzeggen.
Ik heb met 1 vriendin hier eind vd straat contact, we komen bij elkaar over de vloer zodat onze kinderen kunnen spelen en zij is een vriendin van mij. Zij is de enige waar ik contact mee heb, andersom hetzelfde.
Zij gaat haar kind (word in de zomervakantie 5 dus nog niet leerplichtig) niet naar school doen, wel thuisonderwijs uiteraard.
Als mijn kind naar school gaat kunnen we niet meer afspreken. Dat houd dan op, dit houd voor mij in dat ik mijn volwassencontact kwijtraak en echt helemaal alleen thuis zit met de kinderen. Mijn jongste heeft dan helemaal geen contact meer met andere kinderen als zijn broer.
Op dit punt voel ik mij niet fijn bij dat hij naar school zal gaan, ik zou persoonlijk liever 2 weken de kat uit de boom willen kijken en dan evt beslissen ja/nee. Die 2 ochtenden zorgen er niet voor dat ik ineens gewoon kan gaan werken want ik heb alsnog verder dan maar 1 dag opvang.
Mijn partner zegt, doe gewoon naar school. Zijn argument, anders kun je niks.
Maar dat is het hem nu juist, ik doe al vanaf eind februari NIKS, ik kom nergens, ik doe niks, eens in de week doe ik snel een rondje boodschappen en verder kom ik dus helemaal nergens. Zit ik altijd met 2 kinderen thuis en kan dit gelukkig delen met 1 persoon, dat valt dan ook weg.
Hij gaat elke dag werken, heeft volwassencontact, voor hem is er niet veel anders...
Ik ben er echt een beetje teleurgesteld in, ik heb het idee mijn kind als proefkonijn op hoop van zegen naar school te sturen mijn andere kind volledig contact met andere kinderen te ontzeggen en zelf ook maar te gaan kluizenaren. Het zal in totaal om nog 14 dagen school gaan tot de zomervakantie.
Die vriendin met haar kids was het enige wat dit nog allemaal een beetje dragelijk maakte😵