Goed, even zeuren om het zeuren.
Ik zou best graag een iets groter huis willen, maar ik wil niet weg uit mijn buurt, ik wil niet een kleinere tuin en ik wil erop vooruitgaan wat betreft keuken, isolatie en de grootte van de kleinste slaapkamer. Tot voor kort was verhuizen sowieso geen optie ivm onze financiële situatie, maar we zouden een deel gefinancierd kunnen krijgen door schoonouders, dus dat geeft meer mogelijkheden.
Wij grenzen aan een nieuwbouwbuurt en veel huizen voldoen net niet aan die eisen (vooral qua tuin of qua onhandige zolder en daarmee moeilijk voldoende slaapkamers te realiseren), zijn al te duur of moeten voor teveel verbouwd worden waardoor alsnog te duur.
Één rijtje huizen vind ik echt perfect. Ik zou daar zo graag wonen, grotere tuin, direct aan speelveld, geen verkeer voor, ruim genoeg, goed geïsoleerd want ook nieuwbouw. En vandaag opende ik Funda en mijn droomhuis staat te koop. Helemaal bovenaan ons budget, maar misschien valt er wat te regelen.
Open ik de pagina zie ik dat het om een vanaf prijs gaat, dat vind ik al vreemd want het is even duur als een groter huis wat om de hoek ligt en ook een nieuwbouw huis betreft. Dus ik scroll enthousiast door de foto's, keuken is helemaal goed! Derde foto: een spiegelgladde natuurstenen vloer. Maar dan ook echt spiegelend glad en zwart-grijs (zoon zei al: je hebt wel geen spiegels meer nodig). Daar word ik echt niet blij van, maar goed, beneden kan ik daar wel wat op verzinnen. Dus ik scroll hoopvol verder. Badkamer met bad en douche, jeej! Maar dan, die vloer ligt overal! Babykamer, ouderslaapkamer, zelfs zolder. Alleen de trappen zijn gespaard gebleven.
En gezien de prijs en de hele landelijke situatie momenteel en de kosten die we zouden moeten maken om het bewoonbaar te maken voor ons, houdt dit gewoon op. Pas als het echt lang te koop gaat staan heeft het zin om hier opnieuw naar te kijken en ik vind dat dus ontzettend stom!
Sorry, gaat nergens over, maar ik vind het gewoon even stom en moest het even kwijt! Verpest je huis nou gewoon niet zo! Waarom houdt nou niemand rekening met mij😁