Sevenof9 Ze moet echt screen shots maken van het hele gesprek op Whatsapp en daarmee naar de docent gaan. En dan zeggen: "sorry, ik weet dat ik met deze meiden in een groepje zit en dat ik in principe met iedereen zou moeten kunnen samen werken, maar dit gaat echt niet zo." Geen enkele redelijke docent zal zeggen dat ze gewoon moet zorgen dat het eindproduct van de opdracht gewoon ingeleverd moet worden en dat ze anders zelf ook een lager cijfer krijgt. En als ze toch een stomme, onredelijke docent treft, dan moet ze hogerop gaan, naar de sectorcoördinator/-hoofd/hoe dat dan ook heet bij haar op school. Ze zit in de brugklas toch? Want in de bovenbouw kan je ook nog naar de examencommissie stappen. Elke school is verplicht die te hebben.
Afgezien van de dynamiek in de groep en het ongepaste gedrag naar je dochter is het ook gewoon niet eerlijk hoe dit loopt. Ik heb in zo'n geval wel eens zo'n meelifter uit een groepje gezet. Die had toch nog niks gedaan, dus al het werk wat wel gedaan was, was van de hand van de leerlingen die in het groepje achterbleven. Die ene leerling kon niet meer bij een ander groepje aansluiten, want alle groepjes waren allang ingedeeld. Hij heeft de hele groepsopdracht toen in zijn eentje moeten doen. Jammer dan. Ik zou het hier echt niet bij laten zitten. En eerlijk gezegd zou ik ook gewoon tegen je dochter zeggen dat ze moet stoppen met het werk van een ander te doen en lekker van haar weekeind moet gaan genieten. Dat zit die andere meid nu ook vast te doen.