Even ongegeneerd klagen over de Hema.
Onze Hema heeft een Post NL-punt en ik moest een pakket retour sturen en een grote envelop posten naar Denemarken. Die dame neemt het retourpakket aan, maar zegt: "Die envelop kunt u beter vanaf de Coop sturen, want hier is het duurder." Ik snap er niks van, stel wat verduidelijkende vragen, maar de dame legt niks uit, herhaalt alleen nog een keer: "Die kunt u écht beter vanaf de Coop sturen, want hier is het duurder." Dus ik loop naar de andere kant van het centrum naar de Coop, sta een kwartier in de rij voor het Post NL-punt aldaar en ja hoor... ik reken EXACT hetzelfde bedrag af als ik bij de Hema had moeten doen 😑
Goed, ik weer terugstappen naar de Hema, want daar moest ik nog meer hebben. Ik voeg me bij de kassa om af te rekenen, zegt de dame: "De pinautomaten doen het niet, dus als u wil afrekenen moet u eerst hier om de hoek pinnen." 😑
Prima. Gepind, afrekenen.
"Heeft u een klantenkaart?"
-"Ja, die heb ik toevallig net nieuw." overhandigt kaart
"Ik zie dat u deze net nieuw hebt. Wilt u gebruik maken van de 10% welkomskorting?"
Ik zie op het scherm dat mijn spullen bij elkaar ruim 40 euro kosten, dus ik reken mezelf 4 euro rijker.
-"Ja, doe dat maar!"
Vervolgens gaat er 10% van mijn doosje elastiekjes af, omdat dat het goedkoopste artikel is 😑
Bij het naar buiten gaan, gaat het winkelalarm af. Dus ik blijf stilstaan bij de poortjes, kijk om me heen, maar niemand reageert. Ik ga nog eens tussen de poortjes staan, laat het alarm weer af gaan. Op den duur roep ik maar: "GAAT IEMAND NOG IN MIJN TAS KIJKEN OF IS DAT ALARM ALLEEN VOOR DE SFEER?"
Het meisje dat vlakbij mij de vakken staat bij te vullen legt haar spullen neer, zucht en loopt naar me toe. Ze werpt een blik in mijn tas. Vraagt het bonnetje. Kijkt op het bonnetje en zegt: "Ja, dat is wel goed zo hoor. " 😑
Ik vind die Hema van ons echt een ballentent.