Cactusje Lovely83 Jemig wat een onzin zeg. Ik kan me opzich nog wel voorstellen dat een school na een tijdje zou bellen om te vragen hoe het gaat, maar een doktersbriefje vragen na een paar dagen omdat het zogenaamd in hun reglement staat? Flauw hoor...
Pimpelmeesje Ik vind 3 dagen ook een beetje snel. Op zich een regel ivm bepaalde duur/frequentie ziek zijn kan ik nog wel inkomen, maar als iedere ouder na 3 dagen griep al naar de dokter moet met zijn/haar kind...
Lovely83 Pimpelmeesje mijn man zei dat hij daarvoor niet eens een doktersbriefje maakt, kost tijd en iedereen ervaart ziekte weer anders. Het is niet verplicht en ze kunnen je er ook niet toe verplichten. Ik bel elke dag netjes en daar kunnen ze het mee doen.
Toch6 Lovely83 Ik bel elke dag netjes en daar kunnen ze het mee doen. Dat vind ik al netjes. Ik bel alleen op dag 1en dan zien ze wel wanneer ze er weer zijn.
Vulpen marb Lovely83 In België moeten werknemers altijd een verklaring van de dokter hebben als ze zich ziekmelden. Hoe dat in de praktijk werkt zie ik ook niet goed voor me😬 https://nieuws.vtm.be/binnenland/152085-geen-doktersattest-meer-vanaf-dag-een
Eowyn Lovely83 laatste tijd wel vaker gehoord dat huisartsen doodgegooid worden met dit soort verzoeken tegenwoordig. Dan kun je wel met elke poep of scheet naar de dokter alleen omdat werk een briefje wil. Vreselijk en nu ook al op de basisschool.
lindalovesmo [verwijderd] Ja heb je gelijk in! Weet ook niet zo goed wat ik er mee aan moet, want dit communiceert niet echt lekker, hou me hart wel vast voor De eventuele toekomst..
Eowyn [verwijderd] oké ik ga een hele domme vraag stellen maaaar je hoort het wel eens met tampons dat iemand er ineens 2 uit haalt xD heb je hem niet gewoon nog erin zitten xD?
[verwijderd] Eowyn Haha nope. Heb echt meerdere keren gecontroleerd en met een cup is vol ook wel echt vol zeg maar haha.
[verwijderd] Eowyn mijn zus heeft dit eens gehad, en toen moest ze naar de ehbo want ze kreeg hem er zelf niet meer uit 🤣
[verwijderd] [verwijderd] Oh echt? Wat erg! Super-vacuum. Ik had echt gedacht dat het dan zou gaan lekken.
Tantetil [verwijderd] dat vroeg ik mij ook al af. Heb haar gister berichtje gestuurd, maar nog niks gehoord.