Ysabella De vraag was of N hulp kon krijgen voor zijn mogelijke hoogbegaafdheid en of de dwang die hij heeft daarmee in verband kan staan en of we tips kunnen krijgen om dingen anders aan te pakken,
(Mijn berichtje komt misschien hard over maar ik bedoel het echt goed en niet als kritiek.)
Het zou kunnen dat het gedrag van N komt door zijn intelligentie. Maar ik zou je niet blindstaren op hb als zijnde de oorzaak van zijn gedragsproblemen. Misschien is er namelijk heel iets anders aan de hand, of zijn er meerdere dingen aan de hand, of misschien komt het inderdaad enkel en alleen doordat hij misschien hoogbegaafd is.
Ik begrijp dat je erg geschrokken bent van het verslag, en je moet het zeker corrigeren (wat je vanavond gaat doen dus dat is heel goed). Maar daarnaast wil ik ook zeggen -los van de fouten in het verslag- gooi niet de deur dicht als ze niet zien wat jij wil dat ze zien. Ik denk dat eventueel hb echt wel naar gekeken gaat worden, maar het is ook belangrijk dat ze naar andere mogelijke oorzaken kijkt. Daar hoeft niet direct een diagnose aan vast te zitten, maar als je alles wil hangen aan hoogbegaafdheid (zonder dat dat überhaupt is vastgesteld) dan is dat imo niet het meest wijze wat je kan doen.
Ik weet dat het super eng is, maar het is belangrijk om je zo open mogelijk op te stellen zodat zij jullie de juiste tips kan geven. Natuurlijk is je moedergevoel belangrijk, maar we zijn als moeders geen gedragstherapeuten of psychiaters. Je moet ergens ook vertrouwen hebben in hun kennis en ervaring als je hulp wil.
ik vind het zo jammer dat het eerste verslag direct je vertrouwen heeft geschaadt, dat maakt openstellen moeilijker. Ik zou dit haar ook zeker vertellen zodat vertrouwen hersteld kan worden. Of in het uiterste geval dat jullie besluiten te stoppen maar op goede voet gedag zeggen.
Ik was ook heel bang voor misdiagnose bij Robbie. Ik heb daar ook veel over gepraat hier op het forum. Een vreemde die gaat oordelen hoe je kind werkt, doodeng.
Maar als je in gesprek blijft dan komt het echt goed. Verschillen van mening mag, haar (strakjes) opvattingen en tips zijn geen feiten, je hebt ten alle tijden het recht om te zeggen ‘nope, laters!’
Ik begrijp dat je er ondersteboven bent van het verslag. Ik hoop dat jullie elkaar snel kunnen spreken!
knuffel!