Toch6 Ai. Gelukkig wel snel de meester kunnen spreken. Gaat ze wel weer blij naar school?
Ja, gelukkig wel! Wel soms wat gedonder want er is een groepje pesters uit de andere groep 7 en S. is daar nogal gevoelig voor. Dik en lelijk genoemd worden enzo, of emo, weet ik wat. Ze kan zo niet tegen onrecht en kan dan echt de pan uit flippen 🤭
Toch6 Hij is nog niet gedesillusioneerd dat groep 3 in eerste instantie weer herhaling van groep 2 is?
Jawel! Wij doen elke middag na school een toefje slagroom met mini marshmallows en dan behandelen we de vragen: 'Wat was er leuk op school? Wat was er niet leuk op school? Heb je nog wat geleerd? Heb je vandaag nog iets aardigs gedaan voor iemand anders of iemand voor jou? Verder nog iets wat je wil vertellen?'
Hij vindt het dan altijd leuk, vooral het rekenwerkboek. Dan vraag ik: 'Kun je eens een som noemen die je gehad hebt?' Dan zegt ie: 'Geen sommen.. want dat is rekenen en ik kan alles zo invullen...' 🤣 ik kijk het dus ff aan tot ze een paar weken groep 3 rekenen hebben gehad, hij vindt het iig heel leuk! Succes voor jullie!
Toch6 Ziet ze helemaal niet naar uit 😛
Wil je meer vertellen over de afwijking of niet?
En 21 weken al, definitief over de helft 🥳 voel je je goed?
Hahaha grapjas. N. was ondeugend als dreumes, maar Z. spant echt de kroon. Hemeltjelief wat is die meid stout!!! 😆
Jawel, linkje is dan makkelijker. Hier gaat het om. Eigenlijk herkennen we haar vooralsnog nergens in, behalve dus die groei en kleine hoofdomtrek (hoofdje was P0,8 bij de geboorte). Als je het zo leest dan lijkt het eigenlijk alsof regulier onderwijs en een gemiddeld IQ niet tot nauwelijks mogelijk is. Zo ervaren wij haar vooralsnog echt totaal niet. Wat ik zeg, met taal is ze echt vlot, ze herkent en benoemt ook al emoties ('mama kijk, kindje boos.' Of 'mama huilen, dietig..'). Ik vind dat best knap voor 1,5 jaar 😅 ze is ook leergierig en pikt dingen snel op en past ze dan toe, dus leerbaar lijkt ze wel. Maar goed, best een hoop onzekerheden nog, ook omtrent de bekendheid van die afwijking. Er is nog heel veel niet bekend en we beseffen dat we echt wel geluk hebben gehad, want als je het zo leest, had het ook heel anders kunnen uitpakken..
https://www.kinderneurologie.eu/ziektebeelden/syndromen/MACF1.php
Jaaa over de helft! Voel me zeker goed, mag niet klagen. Soms na een dag achter Z. aanrennen dan voel ik dat wel. Zaterdag met S. wezen shoppen in Nijmegen en dat was best wel een stukje hellend lopen. Die bandenpijn was wel ff ruk toen, haha. Maar als ik niet te gek doe dan gaat het top!