Goede blog @Vulpen Goed geschreven en je zet me aan het denken. Ik ben een integreerder . Ik ben dat al een aantal jaren sinds het mogelijk is bij deze werkgever en ik vind het heel fijn sinds ik kinderen heb. Ik herken erg wat je zegt over “nog maar een half uur hebben om het af te maken” Nu maak ik rustig een wandeling om in de avond na het eten dan met een creatieve mind een plan te schrijven. En ik ben zo blij dat ik nu (zonder Corona) als 32 urige werkende moeder toch op school kan helpen omdat ik in de avond of het weekend even iets afmaak. In drukke periodes check ik in het weekend ook mijn mail. Ik segmenteer alleen heel uitdrukkelijk in mijn zomervakantie dan ben ik 2 of 3 weken niet bereikbaar. De overige vrije momenten vind ik het niet erg als ik even iets moet afhandelen.

Voor mij is dit ideaal al ken ik ook de valkuil van nooit uitstaan. Maar in deze periode van mijn leven werken de voordelen op tegen dat nadeel.

Oh ja; ik denk wel dat je je werk leuk moet vinden. Toen ik een rotbaan had en niet goed in mijn vel zat wilde ik geen minuut langer dan nodig bereikbaar of aan het werk zijn.

Mooie opzet van de blog qua nieuwe Lay out overigens ook!

Ik vind het een superleuk blog, @Vulpen 🙂

Ik moet de theorie nog lezen die je gelinkt hebt, maar ik kan me enorm vinden in de beschrijving van de integreerder! Ik vind het sneu voor @LucP , die beschouwt alles wat ik doe als chaos, maar ik vind het zelf juist fijn om te kunnen doen wat op het moment goed voelt. Kaders kunnen handig zijn, maar ervaar ik ook vaak als nutteloos. Het is maar net hoe je in elkaar zit he.

Bijzonder hoe je hele idee van 'wat moet' gerelativeerd wordt door ingrijpende zaken, zoals de koortsstuipen van je kind.

Hopsatee Oh ja; ik denk wel dat je je werk leuk moet vinden. Toen ik een rotbaan had en niet goed in mijn vel zat wilde ik geen minuut langer dan nodig bereikbaar of aan het werk zijn.

Jaaa dat is zeker waar!

Echt een heel leuke blog! Ik had er nog nooit van gehoord, maar wat interessant! Ik ben van nature meer een segmenteerder, maar ik ben daar wat losser in geworden en heb ook wel integreertrekjes. Ik denk dat dat ontstaan is toen ik bij mijn vorige baan begon met deels thuis werken. En ook omdat mijn collega's heel makkelijk waren met niet-werk dingen doen onder werktijd. Als iedereen dat doet en het ook van jou verwacht wordt ga je daar vanzelf wel in mee. Nu plan ik ook dingen onder werktijd, omdat ik meestal 5 dagen werk en als ik dan naar de tandarts moet bijvoorbeeld dan heb ik niet echt een andere keuze. Maarja ik werk ook wel eens over, dus zo kan ik het compenseren.
    Ik ben wel echt streng in mijn werktelefoon niet buiten werktijd opnemen, meestal staat die uit of op stil en kijk ik er niet naar. Als ik echt meer uren moet gaan werken of ook in het weekend dan moeten ze me maar meer betalen en dan ook een onregelmatigheidstoeslag er bovenop.

Wat een leuke blog! Ik ben een integreerder denk ik. Maar als ik officieel vrij ben, ben ik maar bereikbaar voor een beperkt aantal mensen. Niet voor iedereen. Anders kan ik prima 24/7 werken. Ik moet echt een beetje segmenteerder zijn omdat ik anders echt overvraagd wordt.

Mijn man is echt een ras echte integreerder. Zijn werk en privé lopen 100% door elkaar heen. Dat heeft heel veel voordelen, maar soms ook wel nadelen.

Leuke blog! Ik ben een echte segmenteerder. Ik plan trouwens wel afspraken tijdens mijn werk, omdat het niet anders kan, maar daar neem ik dan verlof voor op. Ik ga dat niet inhalen in de avond oid. Maar dat komt ook door mijn werk bij de servicedesk. Mijn telefoon gaat na werktijd op stil of gewoon helemaal uit. Dus ik check geen mail of hoor het niet als ik gebeld word als ik vrij ben.

Ik werkte trouwens voor corona al thuis, al heb ik nu wel sinds een jaar mijn bureau in mijn slaapkamer staan om het werk/leef gedeelte beter te scheiden en dat voelt fijner aan. Ik doe trouwens ook wasjes enz als ik aan het werk ben, maar dan heb ik het over minuten werk. Ik ga niet uitgebreid stofzuigen oid.

Honkeytonk Maar als ik officieel vrij ben, ben ik maar bereikbaar voor een beperkt aantal mensen. Niet voor iedereen. Anders kan ik prima 24/7 werken. Ik moet echt een beetje segmenteerder zijn omdat ik anders echt overvraagd wordt.

Dit herken ik wel. Nu ben ik tegenwoordig door telefoon van het werk met teams erop eigenlijk wel altijd voor iedereen bereikbaar maar soms neem ik bewust de telefoon niet op tijdens mijn vrije middag. En ik word ook beter in zeggen dat ik tijdens mijn vrije middag niet kan voor bepaalde vergaderingen. Ik ben beter geworden in selecteren gedurende het afgelopen jaar.

Overigens neem ik bijna nooit verlof op voor zorgtaken of gesprekken met bijvoorbeeld school. Dan ben ik wel heel gemakkelijk in denken dat dat dan één van die vele onbetaalde overuren is.

Een integreerder dus die daar vooral voordelen van ziet. En anders wijzen de kinderen me er wel op dat de balans niet goed is.