Gewoon een ideetje... Uiteraard kun je bugs blijven melden, maar we kunnen elkaar ook tips geven voor handig forumgebruik. Toch?
Forumtips
- Bijgewerkt
Ik weet niet meer wie het was, maar iemand had het erover dat die niet wist hoe links te plaatsen. In de vorige versie van het forum hoefde je maar www.bol.com te typen en het werd automatisch een link. Dat werkt helaas niet meer. Maar het kan wel zo:
- Klik op de knop 'link toevoegen'
- Vul tussen de [ en de ] een woord in waarvan je een link wil maken. In dit geval koos ik voor 'link'.
- Zet tussen (https:// en de ) de link. In dit geval dus www.bol.com
Op deze manier kun je dus overal in de tekst verwijzingen naar websites maken. Kan leuk zijn.
Als je wil reageren op iets dat een ander lid schreef, maar je wil niet het hele bericht quoten, dan kun je ook een stukje tekst selecteren. Er verschijnt dan een knop 'citeer'. Het citaat komt dan in een quote-vlak te staan en het andere lid krijgt een notificatie.
- Bijgewerkt
Op verzoek! Het plaatsen van een afbeelding.
Kies voor de knop 'upload' onderin je berichtscherm.
En kies een bestand uit je computer! Eenvoudiger wordt het niet.
Links naast de knop upload zie je een mysterieus beige vakje, zonder symbool. Dit is je media manager.
Als je daarop klikt, zie je alle bestanden die je geüpload hebt. We hadden gehoopt dat deze media manager een handige tool zou zijn om geüploade bestanden offline te halen, maar helaas. Dat is het niet. Het is simpelweg een overzicht en een eenvoudige manier om bestanden die al in je manager staan, nog een keer te delen. We gaan wel vragen om een tool waarmee je je afbeeldingen makkelijk van het forum te verwijderen.
Ik kan niks posten in het gr 4/5 topic. Staat steeds herlaad pagina. Herkend iemand dit?
LucP Daarmee kom je in hetzelfde mediaoverzicht als wanneer je op de blanco knop klik uit mijn screenshot. Wanneer je een afbeelding uit je media-manager wil verwijderen krijg je de volgende melding:
Ik probeerde het uit en inderdaad: de afbeelding gaat niet uit de originele post, alleen uit je mediaoverzicht.