Trees Nee klopt. Als je gaat wachten op motivatie of zin krijgen dan kan je nog lang wachten is mijn ervaring. Op werk ga ik ook niet zitten wachten totdat ik ineens zin krijg om die ene mail te schrijven of presentatie te maken. Je doet het gewoon. Eerst met lichte tegenzin en daarna gaat het wel. Het is de voldoening achteraf. En dat je merkt dat je vooruit gaat.
Nescio Zo zie je maar weer dat het voor iedereen anders is. Ik vind wandelen heel erg saai, hardlopen zo mogelijk nog saaier. Ik doe mijn warming up op de sportschool altijd op de loopband (met helling aan). En dan vind ik 4 minuten al een opgave.
Wat mij trouwens ook altijd hielp met de wilskracht. Is een ‘accountability maatje’. Mijn vriend sportte voorheen niet. Maar toen appte ik hem ook altijd van ‘ik ga nu naar de sportschool’ en voorheen deed ik dat met mijn schoonzus of vriendinnen. Want als je dat dus niet stuurt weten hun dus dat je niet gegaan bent. En ik vind het ook goed dat m’n kinderen zien dat je actief ben enzo. Dat rol model is ook wel belangrijk voor me. Mijn ex is mega lui, en laatst hoorde ik m’n oudste tegen mn dochter mopperen. ‘Nou mama doet tenminste echt wat aan haar gezondheid.’
Sevenof9 Ja daar heb ik nog niks voor gevonden. Wandelen hielp daar bij mij niet voor. Ook niet echt in de natuur.
Trees Ik kan zelf maar twee dagen per week in de ochtend sporten. Dus ik moet 1-2 keer in de avond gaan. Mijn truc is dat ik dan gelijk na werk ga. Ik eet op werk iets lichts, daarna thuis omkleden of gelijk door rijden naar de sportschool. En als ik langs huis ga, dan loop ik in 1 keer door naar boven om om te kleden en dan de deur uit. Als ik eerst op de bank ga hangen wordt het erg moeilijk. En dan na het sporten douchen en avondeten.