Liekje81 belangrijkste is een goede vorm. Verkeerd uitgevoerde oefeningen leiden tot blessures en veel minder effect. Als je met lichte gewichten begint, kun je daar goed op concentreren. Als je vorm goed is, verder opbouwen. Ik vind zelf fitness blender een fijne site om mee te starten. Ze hebben echt honderden filmpjes met gewichten, elastieken etc. en je kan selecteren op duur en niveau.
Wees vooral niet bang om erg gespierd te worden, want dat ga je in een jaar sowieso niet redden. Veel vrouwen zijn hier bang voor en blijven dan trainen met gewichten van 1 a 2 kilo π. Daar wordt het echt niet strakker van π
.