Jessie80 Trees Truitje van fluweel met rimpelmouwen. Mouwen moeten nog worden vastgezet en de zomen aan de onderkant en bij de mouwen afwerken met een lockmachine. Laatste heb ik niet, dus moet ik ergens anders doen. Hoezo heb je perse een lock nodig? Eigenlijk kan alles met een gewoon naaimachine, alleen is een (cover)lock soms makkelijker of sneller.
Trees Jessie80 vind ik veel mooier qua afwerking dan op een gewone naaimachine. Mijn machine heeft wel een tweelingnaald functie, maar ziet er lang niet zo strak uit als met de coverlock.
Jessie80 Trees ik ben ook gewoon te lui om een tweelingnaald te gebruiken, bij de kinderen gebruik ik vaak siersteken waardoor je ook de benodigde rek behoudt 🙈
Trees Jessie80 bij kinderkleding doe ik dat ook, maar bij kleding voor mezelf niet 🤫. Ik mag bij mijn naaijuf altijd haar atelier binnen komen wippen om de lockmachines te gebruiken. Ze heeft hele mooie professionele machines en dat werkt echt heerlijk. Als ik die mogelijkheid niet zou hebben, dan zou ik het ook gewoon op de naaimachine doen.
Uilenmama Vandaag begonnen met een nieuw geheim project. Mijn beste vriendin is zwanger van haar vierde kind. Ik ga een merklap maken. Daarop staan hun namen, trouwdag en geboortedatum kinderen. Rest er om heen moet ik nog verzinnen. Gelukkig heb ik de tijd tot 14 april...
Trees Ik ga deze broek maken van deze stof. Zowel bij de taille als onder bij de pijpen zit elastiek (zwart op de foto). Ik weet niet goed wat voor kleur elastiek ik kan gebruiken. Ga ik voor zwart, zilver, grijs of een knalkleur. Wat vinden jullie?
Trees June Honkeytonk En welke knalkleur? Het is wel een sportieve broek, maar wel een ‘kak’ stof. Ik vind een knalkleur daarom ook wel leuk, maakt het net wat spannender.
Honkeytonk Trees voor mezelf zou ik iets van roze/groen doen, maar wat voor knalkleuren draag jezelf?
Trees Toch6 het is geen stof om te sporten. Het is echt een nette niet rekbare stof. Honkeytonk maar wat voor knalkleuren draag jezelf? Niet 🤣 Ik ga even in de stoffenwinkel wat knalkleuren bij de stof houden om te kijken wat ik leuk vind.