We hebben een nieuwe fase.. mijn oudste zit op school en heeft vandaag z'n eerste tractatie meegenomen. Een heel zakje vol snoep.

Gezien wij nooit snoep in huis hebben.. hebben beidde kids nu net eentje mogen uitkiezen en de rest heb ik in de kast gezet.

Maar nu? Elke dag een snoepje vind ik niet nodig.. en het is echt heel veel..

Wat doen jullie met de zakken snoep uit tractaties?

Honkeytonk ééntje geven en dan ergens neerleggen waar ze het niet kunnen vinden en er niet meer over beginnen. Werkt hier perfect (behalve als het pas eitjes zijn😂) ik vind wel dat als het een traktatie is en hij begint er de volgende dag over hij gewoon een snoepje mag, hij heeft het immers gekregen. Leren doseren is ook belangrijk en het ‘verbieden’ vind ik weer het andere uiterste.

Ik vind het overigens wel bizar wat ouders voor traktaties verzinnen. Hier kreeg hij op de oude peuterspeelzaal een heel zakje snoep waar ook een lolly in zat. 😱 Bij dat zakje snoep heb ik gewoon bij heel veel snoepjes gezegd dat het echt heeeeel vies was en toen gooide hij het zelf de prullenbak in. 🤫

Hier nog nooit een zakje snoep als traktatie gekregen. Vind het ook wel veel, zeker voor kleuters.

Ik zou het niet verbieden, en gewoon af en toe een snoepje geven.

Snoep is heel lang houdbaar, dus je kunt het aardig lang in de kast laten liggen.

Ik ga het ook niet verbieden hoor. Alleen de hoeveelheid vond ik wel veel 😂. Dacht even en nu. Geloof dat ik ze 2 weken elke dag allebei van snoepje kan voorzien.

Ik ga het bewaren op een onzichtbare plek. En als hij er om vraagt krijgt hij wel een snoepje. En zakje zal wel wat sneller leeg raken.

Soms zijn de hoeveelheden echt veel! Gelukkig valt het hier op school mee meestal

Hier mogen ze traktaties wel opeten of inderdaad samen delen. Ik vind zakken snoep alleen een bijzondere traktatie die ik zelf zeker niet zal doen en op school eigenlijk ook niet mag bij ons, maar merk wel dat niet alle ouders er zich aan houden ☺️

Ysabella Ik vind het overigens wel bizar wat ouders voor traktaties verzinnen. Hier kreeg hij op de oude peuterspeelzaal een heel zakje snoep waar ook een lolly in zat.

Hier laatst een boekje, een pakje drinken en een zakje snoep... Dat was van één traktatie.🤐
        Toen de jongste jarig was heb ik een knijpfruitje en zo'n puzzeltje van de hema (zitten 8 in een zakje) als traktatie gedaan.
        T is ook wel lastiger vind ik omdat alles voorverpakt moet zijn.

1986Lynn hier mag het ook niet, maar had nu een zakje met iets van 25 van die suikerhartjes, 2 grote handen vol rijst snoepjes , 2 van die schuimbollen en een soort dubbele lolly en dan een klein handje tumtums. Dus dat gaat op school rechtstreeks de tas in.

Hier hebben ze nog nooit veel snoep gehad. Altijd een snoepje of koek iets en / of iets leuks en dat mogen ze dan opeten. Maar op school eten ze het sowieso al op dus ja. Bij de opvang krijg ik het vaak mee en dan mag hij dat van mij opeten. Of ik gooi het in de snoep bak. Op woensdag en vrijdag en in het weekend mogen ze altijd in de middag wat uit de mand dus dan komt het zo wel op. Mijn man en ik snoepen niet dus ik weet niet wat ik er anders mee moet behalve weggooien. Ik heb nu nog 5 chocolade letters liggen 🤣🤣

Honkeytonk

Gats, ik houd wel van snoep/zoetigheid, maar deze combi en hoeveelheid, ik weet niet of ik het bewaard had 🙈🙈

Ysabella ééntje geven en dan ergens neerleggen waar ze het niet kunnen vinden en er niet meer over beginnen.

Dit is ook mijn methode 👍

Hier eten ze het meestal meteen op...als het zo bizar veel is als bij honkeytonk dan gaat de rest in een bakje. Ik ben op zich best makkelijk wat dat betreft.