Kom, we gaan in de douche

Nee ik wil in bad!

Nee, je gaat in de douche. Je hebt bad straf, elke keer hetzelfde liedje dat de hele badkamer nat is.
Dus het is of in de douche of niet vandaag!

Oke, dan ga ik nooit meer schoon worden!

😑 ohhhh shoot me

“Nee je krijgt geen chocopasta.”
”IK WIL CHOCOPASTA!”
“Nee, je krijgt geen chocopasta!”
“Wél!”
(na zes keer herhalen ben ik er klaar mee en haal ik een klein klassiek leugentje om bestwil tevoorschijn)
”De chocopasta is op”

“Echt niet, kijk maar daar naast je wijnfles mama”

F*ck.

Hij mocht een boterham op avondeten omdat we iets aten wat hij niet lusten. Opa en oma hadden die dag opgepast.

• mag ik chocopasta
  • nee, je moet wat uit de koelkast kiezen.
  • ik wil chocopasta!
  • nee, afspraak is, dat je iets uit de koelkast kiest
  • mopper mopper, koelkast open.. euhhh mama, kijk eens wat in de koelkast staat big big big smile en komt aan met de chocopasta.. (die opa in de koelkast had gezet bleek later).
  • hmmmzll geluksvogel 🙈😂

Vaak spelenderwijs geef ik de kinderen billenkoek en ook als ze in hun nakie door het huis rennen dan ren ik achter ze aan voor blote billenkoek.
Na zo een spelletje gespeeld te hebben sta ik rustig in de keuken even wat eten de maken in me pyjama.
Komen de kinderen aangerend trekken me broek van me kont en roepen 'jaaaa nu mama blote billenkoek'🤣🤣
Maar stond nou net me rolgordijn helemaal omhoog dus iedereen kon aanschouwen hoe ik daar in me string blote billenkoek kreeg🤦‍♀️🤣🤣

Die van mij is echt heel erg.

Mijn jongste dochter is nogal een dramaqueen.
Ze had zich laten vallen tijdens het wandelen met papa en was daarna ontroostbaar. Maar omdat ze de hertje hele dag al aan het zaniken was had hij er geen geduld meer mee.
Ik kom thuis van werk en denk, kind is moe ik leg haar in bed. Toen ze ook in bed maar bleef huilen en ik toch maar eens ging vragen wat er gebeurd was. Zaten we 30 min later bij de hap omdat ze een zondagsarmpje had.... heeft ze dus ruim 3 uur mee gelopen.. arme schat..

June leuk in de zin van dat kan mij ook overkomen met de jongste 🙈

Met zoon te wachten in de gipskamer van het ziekenhuis...

Zoon: ik heb nu echt al 100x verteld dat ik gevallen ben. Ik ben er klaar mee hoor.
    Ik: ze willen gewoon aardig zijn en kijken of je nog wel goed weet wat er gebeurd is.
    Zoon: hoezo? Ik ben toch niet op mijn hoofd gevallen?
    Ik: nee, maar dat weten ze hier toch niet? En ze willen ook kijken of je wel hetzelfde verhaal verteld (terwijl ik het zei, wist ik dat ik dit er niet aan toe had moeten voegen)
    Zoon: oh ja, dat heb ik wel eens op het Jeugdjournaal gezien (er volgt een verhaal over kindermishandeling)

Even later...
    Verpleegkundige: "ah, dat ziet er niet best uit, wat is er gebeurd?"
    Zoon: ik ben gevallen én dus niet door mijn moeder mishandeld.

🤦‍♀️🥴🙄

Mijn dochter heeft zich dus ooit verbrand aan hete thee bij iemand anders. Ik was sindsdien erg voorzichtig ( zeg maar gerust overdreven voorzichtig). Ook met strijken zei ik pas op hè, dit is heet straks verbrand je jezelf eraan.

Toen een buurjongen haar een tijd later had gevraagd hoe ze aan haar litteken kwam, had ze gezegd Oh dat heeft mijn moeder met de strijkbout gedaan 😳🙈

Gelukkig wist die buurvrouw wel wat er echt gebeurd was en kwam vertellen wat mijn dochter dus als uitleg gaf.