Zoals jullie misschien wel weten, zijn we in april verhuisd naar ons nieuwe huis. We hebben een nieuwbouw tussen 2 bestaande huizen in laten zetten.
De ene buurvrouw was radicaal tegen onze bouwplannen en heeft alles gedaan om het te verhinderen (terwijl ze hier zelf niet woont, maar verhuurt). Ze heeft 15 bezwaarpunten ingediend, waardoor onze aanvraag fikse vertraging heeft opgelopen. Uiteindelijk heeft de gemeente 1 punt toegekend en dat hebben we aangepast.
Tijdens de funderingswerken in februari vorig jaar is het misgelopen. Het blijkt dat haar huis nauwelijks gefundeerd is (de woning staat ook scheef), waardoor er tijdens de storm in het weekend een deel van haar achtergevel is ingestort. Onze aannemer is er direct bijgekomen en heeft alles gefundeerd tot het punt van volledige reparatie, maar toen hij weg was heeft ze de hulpdiensten laten komen en heeft een grote vrachtwagen op ons terrein gereden om alles weer af te breken (?). Dus onze isolatieplaten waren volledig kapotgereden.
Uiteindelijk heeft de aannemer met haar een akkoord bereikt dat ze de hele muur herstellen en opnieuw opmetsen. Wij hebben expres gekozen voor de dikst mogelijke muren, zodat we volledig zelfstandig staan van haar bouw.
Maar nu... blijft ze ons bestoken met brieven (vandaag weer 1 ontvangen) waarin ze claimt dat de scheidingsmuur tussen haar terras en het onze van haar is en dat wij 'haar' muur gebruiken. Dit terwijl dit niet eens kan, als we haar muur zouden gebruiken zou haar hele huis allang ingestort zijn. Zo'n bouwval is het.
We hebben meerdere malen de aannemer aangeschreven om hier gepast op te reageren, maar ze verzuimen het (groot bedrijf, geld, ellende). Onze architect heeft het een paar keer geprobeerd met haar maar ze blijft zich tot ons richten. Wij negeren haar volledig.
Intussen heb ik het idee dat ze ons wil verplichten tot het verhogen van haar schoorstenen (dit hebben we ook aangekaart bij de aannemer) en intussen ook de muur 'vergoed' wil. Het is een geldwolf, totaal niet empathisch en als ik het van onze andere buren begrepen heb, heeft ze haar eigen moeder die bedlegerig was daar laten creperen.
We hebben niet op haar gereageerd omdat ze niet serieus is. Wat ze voorstelt is belachelijk en we voelen heel erg dat ze wil peilen hoe ver ze kan gaan. Ze heeft verder niets te doen in haar leven en ze leeft op conflict (toxisch persoon).
Ik ga nog 1 keer proberen de aannemer een reactie te laten geven maar ik denk dat ik beter met een advocaat contact opneem, gewoon om dit voor te zijn. Ik wil het niet toelaten maar dit gedoe bezorgt me veel stress en dat gun ik haar niet.
Lang verhaal, maar wat zouden jullie doen?