Hier ook afgelopen jaar veel onderzoeken gehad. Bij start psycholoog had ik een stuk of 6 diagnoses, was heel pijnlijk om te lezen. Toen we verder waren met de therapie bleef ik op een aantal dingen terugvallen waardoor we werd gedacht aan een eventuele stoornis.
Ik heb hierdoor een persoonlijkheids onderzoek gehad om dit uit te sluiten. Er kwam geen stoornis uit, waardoor we dus konden concluderen dat veel van mijn gedragingen/gedachten》》》issues vanuit jeugdtrauma's voortkomen》》》coping. Het luchtte wel op want ik kan hier nu beter mee aan de slag gaan. Inmiddels aan de trauma's gewerkt en voel me al een stuk beter. Maar ben er nog lang niet. In de praktijk zal moeten blijken dat ik die coping heb losgelaten en moet gaan werken aan wie ik echt ben.
Geestelijke gezondheid kan zeer complex zijn ik zie dat aan mijn moeder. Zij heeft verschillende diagnoses gekregen in een tijd waar ze op haar slechts was. Inmiddels zijn we een paar jaar verder en ze houdt zich heel erg vast aan die diagnoses. Terwijl ik andere dingen bij haar zie. Maar ze heeft er de kracht niet meer voor on zich weer te laten behandelen. Dus leeft ze op deze manier verder, het werkt voor haar.