Elsie89 Miek89
Geen idee eigenlijk. Er zijn heel veel vragen. Waarom hebben zijn ouders gelogen ΓΌberhaupt? Mijn vader had wel het vermoeden dat een van zijn tantes een βonwettigβ kind zou hebben (jaren β30), maar de tante zelf is in de oorlog doodgeschoten. Zijn ouders hebben ooit gezegd dat ze hem dat verhaal zouden vertellen als hij ouder was. Dat is er nooit van gekomen. De rest zou allemaal overleden zijn, volgens zijn ouders. Mijn vader gaat nu een afspraak maken met zijn nicht en naar wat ik begreep weet zij meer.
Het verhaal kwam aan het rollen toen mijn oudste dochter in een kinderboek over de oorlog in mijn oude woonplaats mijn naam (mijn doopnaam plus achternaam) tegenkwam van iemand die neergeschoten was. Toen ben ik gaan googlen en kwam ik een foto van deze vrouw tegen en dat was zeer duidelijk familie. Dat bleek dus de tante van mijn vader te zijn, waar hij naar vernoemd is. Vervolgens ben ik weer onbewust naar haar vernoemd door de vrouwelijke variant van de naam weer te gebruiken. Ik heb mijn oudste dochter dezelfde naam weer gegeven. Ik kwam vervolgens allerlei informatie tegen dat niet leek te kloppen met wat mijn vader ooit verteld is. Mijn vader is het toen verder gaan uitzoeken. Vrij bizar.