Ik had net mijn telefonische afspraak met de cardioloog, maar dat bleek de klinisch geneticus te zijn. Goed zij moest via de telefoon beoordelen of mijn hart nog in orde is en zij vond dit net zo bijzonder als ik. Het was eigenlijk wel een heel prettig gesprek. Ze nam het heel serieus en wilde meteen de hartonderzoeken voor mij inplannen.
Uiteindelijk heb ik tot mijn eigen verbazing iets heel anders besloten, namelijk dat ik DNA onderzoek ga doen op het gen. De kans is 50% dat ik het niet heb (van het positieve uitgaan 😉) en dan hoef ik de onderzoeken sowieso niet meer. Mijn verzekeringen als zzp-er zijn rond, we zijn nu bezig met het oversluiten van onze hypotheek voor de resterende looptijd met geheel aflossen, dus als dit geregeld is, zijn er geen beperkingen meer. Het belangrijkste is dat mijn dochter vanaf haar 10e (en dat wordt ze in juni) ook risico gaat lopen om deze hartziekte te krijgen. Als ik het gen niet heb, heeft zij het ook niet en kan ik haar deze onderzoeken besparen. Ik denk dat een goede keuze is, maar ik merk dat ik het toch een beetje spannend vind.