LilyMilie Mij zegt het wel veel want die dakloze kat zou wel gezond
Dat weet je dus niet.😜
LilyMilie Mijn punt is dus dat ons normaal, onze basis is niet een realistische basis is
Hoezo is het geen realistische basis? Tegenwoordig willen we allemaal makkelijk en snel, natuurlijk lijkt de basis daardoor dan niet meer realistisch te zijn.
Teveel is teveel, het ene lichaam kan het aan en het andere lichaam daar gaat het cholesterolgehalte van omhoog en slippen de aderen langzaam dicht en krijgt een hartaanval of andere ellende. Overigens kan je cholesterol omhoog gaan omdat je te weinig zout binnen krijgt.😜 Mijn punt is, slecht eten: patat, vet eten, snoep, koek, pakjes verzin het maar is slecht voor je, teveel zout, teveel vet. Sommige worden er honderd mee, de andere groep overlijd aan de gevolgen van. Even gechargeerd.
Een zwerfkat die er slecht uitziet, zal er onwijs op vooruit gaan als hij inderdaad een huisje heeft en voer krijgt. Een huisdier wat voer krijgt waarbij het zoutgehalte beduidend minder is zal veel minder snel nierfalen krijgen. Dat is gewoon een feit. Het is aan het baasje welk voer je gaat geven en of je dat belangrijk vind.
LilyMilie Een kat die aan de buitenkant gezond verklaard is maar toch echo’s en bloedonderzoek krijgt is voor mij ook wel een voorbeeld van die gekkigheid 😅
Jij hebt het bij je eigen kat en de zwerfkat enkel over de vacht, ogen, alert en rust in het lijf. Is dat waar de dierenarts in Frankrijk naar kijkt?
Bij onze katten werd er bloedonderzoek gedaan nadat ze voelde dat de blaas of nieren (ik weet het even niet meer.🧐 Ik neem aan de blaas aangezien je die gewoon met een naald kan aanprikken om urine op te vangen) bobbelig aanvoelde en bij de andere kat omdat hij heel veel overgaf. (Elke dag) Maar bij mijn katten kan ik ook alle punten afvinken die jij benoemd. Ik weet uit eigen ervaring dat de buitenkant en het gedrag van katten niet zoveel hoeft te zeggen over de binnenkant.
Mijn man krijgt allemaal hartonderzoeken deze week, tja de buitenkant ziet er gezond uit ja… (hij is ook nog eens heel leuk om naar te kijken.🫢)
Maar ik begrijp je punt, ik snap het vanuit jouw redenatie.