Oudste heeft er ook last van gehad toen ze klein was. We hebben er eigenijk niks mee gedaan en nu staat haar koptelefoon ook regelmatig vrij hard. Ze lijkt er dus overheen gegroeid. Maar als klein kind was het soms wel prut, kleine meid houdt er trouwens ook niet zo van. Ik weet nog dat ik met de oudste eens naar een kindershow geweest ben waar ze de hele tijd met haar handen op haar oren heeft gezeten, waar andere kinderen lekker gek meededen.
Harde geluiden
[verwijderd]
Lastig. Ik denk dat heel veel kinderen (en volwassenen) last hebben van hard geluid. Het ìs ook oncomfortabel en haalt ons uit de concentratie. Die momenten gaan voorbij zodra ze zichzelf even kunnen afzonderen.
Soms dan gaat het een stapje verder en raakt een kind ervan van slag, wordt verdrietig of angstig, vermijdt plekken of personen vanwege het geluid. Ik denk dat het dan goed is om verder te kijken.
Dat hij ook hard geluid maakt is echt een kul excuus. Natuurlijk maakt hij geluid, hij is een kind. Daarnaast heb je ook zoiets als dat een kind zelf nog harder geluid gaat maken om controle te krijgen over het geluid dat hem irriteert.
- Bijgewerkt
Oudste heeft het ook (gehad) ik heb toen gehoorbeschermers gekocht en die mocht hij op als we bijvoorbeeld naar een kindershow gingen. Of als er geboord werd in huis etc. Hij werd er rustig van en op een gegeven moment werd het vanzelf minder. Nu heeft hij ze alleen met oud en nieuw op tijdens vuurwerk en als hij een toets moet doen op school waar hij heel geconcentreerd mee bezig is.
En dat hij zelf lawaai maakt slaat gewoon nergens op dat de peuterspeelzaal dat zegt. Dat is heel wat anders dan lawaai als een stofzuiger of een boormachine!
Miek89 En dat hij zelf lawaai maakt slaat gewoon nergens op dat de peuterspeelzaal dat zegt. Dat is heel wat anders dan lawaai als een stofzuiger of een boormachine!
Dit idd!
Mijn zoon heeft er ook last van. Een motor, sirene, boormachine, vuurwerk, mixer. Bij harde geluiden hier in huis mag hij een koptelefoon op
- Bijgewerkt
Mijn dochter had/heeft dit ook. Als baby in de box schrok ze nog als mijn man de kraan aan zette in de keuken en het water de wasbak raakte, dan vlogen haar armpjes en beentjes in de lucht. (Geen open keuken en de box stond in de woonkamer)
bij de fanfare kijken leek zo’n goed idee maar liep uit op huilen en roepen ‘huis,huis!!’
bij sirenes, of een motor die voorbij kwam scheuren was het hommeles.
ook oud en nieuw vond ze nooit echt leuk.
en bij de brandoefening op school heeft ze een paar keer stilletjes gehuild
nu is ze bijna 13 en bij harde geluiden gaan nog steeds haar handen over haar oren.
Door het lezen hier herinner ik me dat kleine meid, als ze het mooi weer in de achtertuin speelt, vaak schrikt en gilt als er een motor voorbij komt racen. Zo één die heel veel herrie maakt. Vanmorgen zette ik de radio wat harder in de auto, leuk nummer en J moest wakker blijven omdat we bijna thuis waren, en ook meteen roepen dat het te hard was en dat ie zachter moest. Zo hard stond de radio nou ook weer niet. Zelf heeft ze ook altijd veel kabaal, op normaal volume praten kan ze alleen als ik haar erop wijs en tijdens spelen ook altijd luidruchtig.
Hier hebben ze het niet heel erg maar wel kunnen de jongste en ik aan het einde van de dag niet tegen harde geluiden of muziek of gegil. De jongste zegt dan ook vaak tegen z’n broer: S niet zo hard praten mijn hoofd doet zeer (haha hij is 3) en ik herken dat dus aan het einde van de dag of als ik stress heb kan ik dat ook niet hebben. Het moet dan gewoon stil zijn anders brand m’n lontje door. Best vervelend met kinderen. Gebruiken jullie daar zelf ook wel eens iets voor zoals zo’n koptelefoon?
Hopsatee ik heb dat ook, maar heb tinnitus en hyperaccusis. Vandaag gaan we naar mn vader, en mn zus en de kinderen zijn er ook (ja ik weet niet, het mag niet) en dat is altijd zo veel herrie dat ik als we thuis komen echt amper meer geluid kan verdragen. Dan laat ik Dafne juist een koptelefoon opzetten als ze even tablet kijkt en de tv gaat 's avonds heeeel zacht. Als er dan bv formule 1 is, ga ik naar boven, dat trek ik anders echt niet.
Ik heb dat zelf dus ook. Raak heel geïrriteerd van veel geluid en angstig/onrustig van harde geluiden. Kinderen moeten in huis een koptelefoon op want van twee YouTube video’s, Minecraft geluiden en gepraat door elkaar heen, word ik gillend gek.
En wat doe je er aan? Niet zoveel..