niet mee eens. Ik denk dat reclame een prima inkomsten bron is voor vele. En het drukt kosten , voor zenders als NPO. Daardoor hebben ze meer ruimte om dingen te maken. (ik vind ook absoluut niet dat dat geld anders bij de overheid moet komen).
Kinderreclame zie ik echt nooit, dus van mij hoeft die ook niet verboden te worden. (maar met 4 en 1,5 zijn ze misschien nog te jong, tv als in npo of dat soort zenders, of youtube kijken ze niet. Alleen netflix.). Ik moet zelf zelfs actief achter de sinterklaas speelgoed boeken aan, omdat ik het gewoon leuk vind als m'n kids kunnen knippen en plakken. En ook een beetje gevoel te krijgen wat voor nieuwe dingen hun interesse ligt.
en ik zelf vind een beetje reclame juist wel fijn. Soms zoek ik iets, vind ik het niet en door alle reclame via google, komt het paar weken later dan ineens toch voorbij.
En verder is reclame ook nuttig, als je er nooit meer reclame was, kan je ook niet met duurzame en nieuwe producten geconfronteerd worden. En ook niet meer met kleine bedrijven, lokale bedrijven die goed doen. En reclames van H&M en primark kan je gewoon negeren toch? Niet dat ik ze ooit zie, maar misschien negeer ik dat onbewust direct.
Zo wordt er op mijn facebook super veel reclame gemaakt voor een plastic vrije samenleving, beetje jammer als dat niet meer mag.