aardbeitjes Ik vind wat ik doe op tiktok niet beter/belangrijker dan wat anderen doen. Ik denk dat het heel belangrijk ook is voor jongeren om dit soort dingen te hebben, aangezien ze weinig kunnen afspreken of dingen doen die ze normaal doen.
Maar voor de rest hoor ik sowieso al mijn hele leven dat ik dingen doe die niet bij mijn leeftijd passen. Als kind/tiener was ik te volwassen en kreeg ik te horen dat ik me met veel te serieuze onderwerpen bezig hield. Mijn moeder heeft serieus regelmatig gezegd dat ik eens moest uitgaan (daar hield ik niet zo van). En nu word ik ouder en nu krijg ik weer te horen dat ik dingen doe waar ik te oud voor ben 😛 Ik geef leeftijd gewoon op, want blijkbaar snap ik er niks van. 😂
Honkeytonk Haha oké, ik dacht bij lang juist aan youtubefilmpjes die vaak minstens een kwartier duren.
Vulpen Ja in mijn Instagram stories zitten ook spelfouten :p Maar ik vind dat niet iets zeggen over laaggeletterdheid. Vroeger op MSN schreef ik vol spelfouten want dat was MSN taal, was echt niet te lezen. Maar ik haalde altijd helel hoge cijfers voor taal en Nederlands. Ook als ik kijk naar de social media van mijn jongste stiefdochter, die is 12 en doet alles in het Engels. Ik vind dat best knap, dan maakt ze maar wat foutjes hoor. Doet ze echt niet op haar werk als ze volwassen is.
[verwijderd] Haha, ik neem nooit mijn telefoon mee naar de wc maar ik vind het een heel grappig idee dat mensen naar mijn filmpjes kijken als ze zitten te poepen. Hopelijk ben ik goed voor de stoelgang.
[verwijderd] Ik vind Instagram inderdaad ook heel leuk, volg geweldige accounts vind ik! Ik heb daar echt heel veel van geleerd en ook mensen leren kennen. Ik vind het leuk om zo gelijkgestemde mensen te leren kennen, zeker omdat ik die in mijn woonomgeving niet veel tegenkom.
[verwijderd] Ik vind dan wel weer sneu dat je community enkel of vooral op Tiktok zit en en dus alleen filmpjes maakt over en weer ipv bijvoorbeeld een forum te starten waar je ook daadwerkelijk met elkaar kan praten.
Zou inderdaad wel jammer zijn als iemands community alleen op tiktok zit. Als ik kijk naar onze kinderen zitten ze op tiktok, maar ze besteden meer tijd aan videobellen met vriendinnen en online spellen spelen met hun vriendengroep als ze niet fysiek af kunnen spreken. Ik denk echt dat zoiets als tiktok meer een vervanger is van tv kijken dan van daadwerkelijk contact met vrienden. Maargoed, hoe mensen het gebruiken verschilt natuurlijk per persoon.