Nu we in lockdown zitten en waarschijnlijk voorlopig nog zitten, zal ik toch online wat kleding moeten bestellen. Met name mijn oudste stopt niet even tijdelijk met groeien in een lockdown. 😏

Misschien is het handig om hier een lijstje te maken met verschillende kinderkleding merken en ervaringen met hoe de maten en pasvorm vallen?

Zelf wil ik dat graag weten van Jill van shoeby. Ik twijfel over een bestelling qua maat. Weet iemand van jullie of die groot of klein vallen en smal of breed?

Mijn ervaring tot dusver:

H&M
maat: valt groot
breedte: normaal
lengte: lang

Quapi
Maat: valt normaal
breedte: smal
lengte: normaal

Hema
Maat: valt groot
breedte: breed

Jola
maat: valt klein

Name it:
maat: vind ik nogal verschillen
breedte: iets aan de brede kant

vingino:
maat: klein
lengte: kort

C&A
maat: beetje kleiner

Zeeman

Handig, want soms blijf je bezig met.terugsturen. Aanvulling:

Terstal:
Maat: Normaal
Breedte: Smal
Lengte: Normaal

Bnosy
    Maat: valt klein
    Breedte: smal
    Lengte: normaal

Gymp:
      Maat: klein
      bestel dus altijd 1 maat groter!

tumble n dry:
      Maat: Normaal

koko Noko:
      maat: normaal
      breedte: iets breder als gemiddeld

S. Oliver:
      Maat: klein
      lengte: wat kleiner
      Ik koop altijd broeken 1 maat groter dan normaal.

Feetje:
      Maat: normaal
      Lengte: normaal

• [verwijderd]

Zara (jongens tot 5 jaar)
      Maat: broeken normaal , shirts aan de ruime kant.
      Breedte: broeken normaal , shirts wijd
      Lente: broeken normaal of kort , shirts normaal of lang

Z8:

B.Nosy:

Name it:
      maat: normaal
      lengte: lang

Vulpen
      Ligt er misschien ook aan wat je koopt. Broeken voor mijn zoontje dat lukt wel, maar jurkjes voor mijn dochter hoef ik daar niet te kopen. Die zitten altijd te strak.

• Vulpen hebben hierop gereageerd.
        • [verwijderd]

1986Lynn O, dat wisselt dan misschien per type kleding? R. heeft alleen maar rokken en jurken (en longsleeves), maar die vind ik over het algemeen eerder te kort dan te smal als ze er uit groeit. En als ze het voor het eerst gaat dragen is het vaak juist nog wat aan de brede kant. Ben het er wel mee eens dat het wat kleiner valt.

Vulpen
          Misschien probeer ik dat dan eens als de winkels weer open zijn. Ik vind altijd dat ze van die leuke jurkjes hebben alleen zitten ze gewoon te strak bij haar. Ze is ook niet zo heel slank.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Vulpen Vind je h&m klein vallen?! Dat vind ik juist heel groot vallen! En wijd! Broeken van h&m hoef ik voor R. überhaupt niet te proberen: tegen de tijd dat die niet meer helemaal van haar billen zakken zijn ze veel te kort!

[verwijderd] ik vind H&M ook vreselijk groot vallen. Zelfs voor N. Ik kan echt niks van de H&M kopen voor Z, die verzuipt er in.

• Miek89 hebben hierop gereageerd.

Ysabella vind ik ook. Bij de oudste zakt de broek gelijk naar beneden. Shirts gaat nog wel.

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

[verwijderd] Ik vind de meidenkleding smal vallen. Nu is mijn dochter aan de stevige kant. Maar zelfs de broeken die breder zouden moeten zijn zitten haar te strak.
                Dochter heeft een dikke buik, dat is met kleding niet praktisch. Ze loopt het liefst is rokken of jurken en heeft nu een joggingbroek.
                Maar die rokken gaan altijd onder haar buik zitten, en dat ziet er niet uit . Qua jurken moet ze niet de aansluitende modellen hebben, is geen porum met haar buik.

Voor mijn zoon kan ik daar met een gerust hart kopen, maar hij heeft een normaal postuur.

Ik vind h&m echt super klein vallen 🙈 ik moet altijd een maat groter bestellen dan ze hebben. Heb vooral pyjama's trouwens, maar daar moet ik ze echt in proppen in hun eigen maat.

• [verwijderd]

Honkeytonk Het ligt echt aan het kledingstuk inderdaad. Ik vind de pyjama's en basics (die sets van 4 t shirts en zo) klein vallen. Broeken en truien vind ik op maat vallen.

Miek89 ja echt hè. Ik had ooit daar in maar 74 besteld, die kon hij dat jaar niet aan, pas het jaar daarna zat het netjes terwijl hij al 2 maten verder was. 😶🙈