Al een aantal jaar overweeg ik dit. Ik heb toen besloten dat ik eerst met mijn kinderwens bezig wilde, voordat ik verdere stappen zou zetten. Omdat de kans op borstvoeding kleiner zou worden en omdat ik niet een operatie zou willen met de kans dat het uiteindelijk voor niks is omdat door zwangerschappen alles uitzet en mogelijk niet weer inkrimpt.
Nu ben ik bijna een maand geleden bevallen van mijn tweede dochter. En daarmee zijn wij zeer waarschijnlijk compleet. Dus mijn grote voorwaarde valt nu langzaam weg. En dus wordt het tijd om toch eens serieus de stappen voor de borstverkleining in te gaan.
Op dit moment is de bevalling vrij recent en geef ik ook nog borstvoeding. Dus het zal alsnog niet iets voor de heel korte termijn zijn. Maar omdat de kans groot is dat ik voor de vergoeding in aanmerking kom, wil ik alvast goed uitzoeken waar ik allemaal aan moet denken.
Dus; wie heeft er tips voor mij? Waar moet ik zijn voor een medische verklaring die de verzekering nodig gaat hebben? Hoe kom ik daar? Verwijzing huisarts of via een andere weg? Zijn er nog andere dingen die belangrijk zijn om aan te denken?