Ik moest eerst googlen wat het was😅, wij hebben e een ander woord voor namelijk.
Maar misschien wax of haarklei?

Mijn zoon had ook langer haar en de kapper knipte altijd een schuine pony en daar deed ik dan gel in zodat het niet voor zijn ogen zat. Nu wilde hij kort haar dus heb ik dat probleem niet meer. 🙃

Honkeytonk je hebt ook hele ‘lichte’ gel, van Zwitsal of andere kindermerken. Bij ons kind bleef niets zitten 😆 dus hebben we nu L’Oreal invisi fix 😂

Honkeytonk
Geen idee, wij gebruiken zelf eigenlijk nooit stylingsproducten. Mijn moeder gebruikte wel altijd klei bij haar korte kapsel en ik vond het nooit vet ogen ofzo. Ze waste het ook maar 1x per week of 2 weken.

Mijn jongens zijn toevallig net vandaag beide naar de kapper geweest, hadden ook langer haar. Bij Pepijn gebruik ik de gel die mijn man ook gebruikt (dat haar is namelijk dik), bij Olivier gebruik ik zo’n tube babygel of niets.

• [verwijderd]

Wat zijn weerborstels?

Hier 2 jongens met lang haar. Ik gebruik bij de jongste voornamelijk crème gel van Nivea en soms haarlak. En bij de oudste af en toe haarlak. Daar is het nu lang genoeg dat hij het achter z'n oren kan doen of in een knotje.

Huggybird
Ja wij ook! Oudste heeft het op haar been, zo een stuk waar de haartjes alle kanten op groeien.

Honkeytonk oh en wat ook helpt, de haren gelijk de goede kant op föhnen als ze in bad/douche zijn geweest. Blijft het ook langer in model.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Weerborstel

Nooit geweten dat er Nederlanders zijn die dit woord niet kennen/gebruiken 😂

Hier ook zeker weerborstels bij de kinderen maar wel vooral achter op het hoofd. Dus daar zijn de kapsels op aangepast. Bovenop langer maar oren vrij en voor kort genoeg om een kleine 3 maanden mee te kunnen voordat ze weer geknipt worden.

Honkeytonk zo’n kruintje langs de haargrens bij het voorhoofd dat zo’n Kuifje maakt is zoo schattig 🥰 ik had op de basisschool een meisje die dat had en ik wilde altijd zelf een kindje met zo’n Kuifje 🙈

• Vulpen hebben hierop gereageerd.

Huggybird Mijn jongste heeft zo'n weerborstel. Het ziet er heel... interessant uit bij een anderhalfjarige. Toen ze een baby was was het echt superschattig, nu is haar haar vooral erg wild. Speldjes eet ze op, staartjes trekt ze vaak uit.

Mijn oudste gebruikt krul gel van de kruidvat.. Maargoed hij heeft ook krullen.
    Gisteren nog een klein stukje voor zn ogen weg geknipt, nu was hij weer happy.
    In periodes wil hij een knot, net als de stoere voetballers😉
    Bij de jongste gebruik ik eigenlijk niets.