M1980V Welke hulp heb je? Wat word er concreet door bv een logo gedaan? Hoe je de ontwikkeling op het gebied van spraak door de jaren heen? Is er een groei en welke? Hoe is de leesvaardigheid? Is er sprake van ‘kromme’ zinnen en heb je hier voorbeelden van? Hoe heeft zich dat in de loop van de tijd ontwikkelt? Welke tips kan je door je ervaring geven?
mijn dochter is 6 dus geen idee of je iets aan mijn tips hebt... met 1,5 vermoedelijke tos vastgesteld door Kentalis en in vroegbehandeling geweest tot van 2 tot 3 jaar ong. Toen ging het wel een tijd beter, ze scoorde meestal gemiddeld maar op het randje en soms net wat eronder. Nu hebben we een tijdje geen logopedie gehad (ruim 1,5 jaar niet) en ze wordt momenteel weer getest. Ze scoort heel slecht!! Maar we zijn nog niet klaar dus hopelijk scoort ze op andere deelstukken wel wat beter.
De logopedist is dacht fantastisch, ik rij er 20 mij voor om te komen maar ze weet zo goed met dochter om te gaan dat het ook echt effectief is. Nadat we verhuisd waren 2x logopedie van iemand dichtbij geprobeerd en dat resulteerde wekelijks in een driftbui waardoor de logopedie geen effect had.
verloop is dus heel grillig, van best oké naar heel slecht in golven.
daarnaast hebben we psychologische begeleiding ivm (vermoedelijk) ADHD.
leesvaardigheid heeft ze nog niet, kan alleen haar eigen naam herkennen. Doet nu gr 2 opnieuw en begint nu de letters van het alfabet te leren.
mijn tips, ga naar echt vermoedelijk tos naar Kentalis (of auris) om dit te laten onderzoeken. Dan doen ze ook een iq onderzoek enz en kan vanuit daar begeleiding opgezet worden. Ze kunnen dan ook begeleiding aanbieden op de basisschool, ambulante begeleiding.