Zijn er hier mensen die aan meal preppen doen?
Ik heb laatst een recept geprobeerd met rijst en ovengroentes om 4 lunchbakjes te maken. Maar ik vond het erg droog, en veel recepten die ik zie hebben droge rijst of droge pasta erin, dat lijkt mij echt niks.
Ik hou niet van brood maar heb niet meer de tijd en puf om steeds lunch te maken. Ook voor het avondeten zou het fijn zijn als ik eea voorbereid klaar heb staan. Mijn plan is om op zondags bij mijn moeder te koken (want extra schoot om baby op te planten en grotere keuken 😋) en ben dus op zoek naar recepten/ideeën.

Pimpelmeesje bij “24 kitchen” is een programma en daar prept de kok voor een week en dan hoef je elke dag maar 15 min in de keuken te staan. Volgens mij heet hij Danny en het programma is op zondag.

oh het is op zaterdag rond 17:00 en het heet “koken voor een week” en de rest van de week kun je zien hoe hij zijn maaltijden af maakt.

Huggybird Ja heb ik wel eens gezien, maar er was toen niets wat past bij mijn eetpatroon, maar ik kan nog eens kijken, thanks🙂

Ik maak soms grote hoeveelheden pastasaus, groentesoep, nasi of chili con/sin carne.
      Die vries ik dan in porties in.
      Pasta saus zonder pasta, want de pasta kook ik terwijl de saus warm wordt. Ik kook dan eerst water in de waterkoker en dan dat water in de pan.
      Chilli con/sin carne zonder rijst/ aardappelen.
      Zelfde verhaal als pasta, maar ik kan ook wraps of taco's meevullen.

Ik maak ovenschalen met lasagne en die vries ik dan in . Wel speciale schaaltjes voor gekocht (glas en met een deksel)

2 jaar later

even een schopje. Ik heb straks een langere reistijd dan ik gewend ben. Ik wil in het weekend gaan preppen.
      Wat zijn jullie to go recepten die makkelijke in grote hoeveelheden kan maken?

June Linzen- of kikkererwtencurry. Ik heb dat nog nooit in een normale hoeveelheid kunnen maken, het wordt standaard megaveel 😅

June bij mij zijn dat toch voornamelijk sauzen die je in kan vriezen/ontdooien.
        Iets van gevulde wraps kan nog wel een dag van tevoren (voor de lunch). Voor avondeten maak ik een wrapprut die ik in porties invries. Daar kook ik dan (op het moment dat het gegeten wordt) wat rijst bij. En dan in een wrap rollen.
        Ik doe op sommige dagen ook wel sochtends de slowcooker aan. Vaak is dat genoeg om van te eten en de rest in te vriezen.

Ik kom ook niet verder dan

• pastasaus met tomaat
        • chilli spul voor los of in een wrap.
        • curry maar daar walgen mijn kinderen van.
          Ik zou zondag voor 2 dagen kunnen koken
          En dan woensdag weer.

Vrijdag mag mijn man koken. Het worden wel saaie weken 🤣

Aardappelen, vlees, groente, kan je ook makkelijk voor 2 dagen koken, maaltijdsoepen, nasi, bami, pasta met kaassaus, bonen.

Eigenlijk alles wat je normaal eet, kan je dubbel koken en bewaren in de koelkast 😅. En bv maaltijdsoepen kan je makkelijk invriezen, nasiz bami ook , pasta ook, bonen ook.

Soep maak ik vaak ook voor de dag erna.
        En dingen als nasi, bami, spaghetti, vulling voor wraps, Kofta, ovenschotel. Er kan best veel vooraf gemaakt worden.

Ik draai het zelf eigenlijk om. Ik prep ingrediënten in plaats van maaltijden. Ik snij dus groenten en vries dat dan in. Ik vind het nogal een opgave namelijk om van te voren alles te verzinnen waar ik zin in heb. En als ik geen zin/tijd heb om te koken betekend dat eigenlijk, geen zin/tijd om groenten schoon te maken en te snijden. Eigenlijk alle groenten kun je zo invriezen. Paprika, courgette, aubergine etc in blokjes doen, in een zakje in de vriezer. Als het eenmaal bevroren is plakt alles aan elkaar. Dan gooi ik de hele zak met een flinke klap op de plavuizen en dan is het los. En daarna is koken makkelijk. Handje van dit, handje van dat, even pruttelen en klaar.

iMoeder dat is ook een goeie.

Het gaat idd om het snijden. Verder ben ik vaak zo klaar

1 dag per week zijn we beide standaard laat thuis dan eten we iets snels. Vaak of pasta met saus en voorgesneden groenten of krieltjes schnitzel en diepvriesgroenten. Staat met 15 minuutjes op tafel.