• [verwijderd]

• Bijgewerkt

R. klaagde net bij het tandenpoetsen over pijn in haar mond. Bij navraag bleek dat ze daar al een paar dagen pijn had, maar het steeds vergeten was te zeggen. Ik heb eens goed in haar mond gekeken en in haar gehemelte achter de voortanden in haar bovenkaak zit een gek plekje/bultje. Het doet eigenlijk een beetje denken aan een blaasje met pus of een puistje. We mochten er absoluut niet aankomen, want dat deed heel erg zeer. Hebben jullie zoiets wel eens gezien? Moet je met zoiets naar de huisarts? Of de tandarts?

Een aft. Heel pijnlijk en weinig aan te doen. T. had er vorige week een grote op de punt van z’n tong. Die hebben we met zetpillen en af en toe dentinox behandeld

• [verwijderd]

Dat ziet er pijnlijk uit ja. Kan ze gewoon eten en drinken? In dat geval zou ik nog even wachten. Misschien is het gewoon een aft.
Zo niet dan zou ik gewoon de HA even bellen voor advies.
wat wil ze zelf?

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

[verwijderd] Nou ja, ze weet natuurlijk niet wat het is, dus ook niet wat je er mee moet. Toen mijn man zei dat het leek op een blaasje met pus en dat we het misschien kapot konde knijpen om de pus eruit te halen mocht dat absoluut niet van haar. Ze zei: "de huisarts doet dat misschien ook wel, maar die doet het misschien anders. Als jullie het doen kunnen jullie het misschien wel erger maken. En de huisarts gebruikt misschien een verdoving." Ik heb gezegd dat ik dat een heel verstandig besluit vond, omdat de huisarts ook nog eens onder steriele omstandigheden werkt, waardoor de kans dat het gaat ontsteken kleiner is en dat ze gelijk heeft dat wij het misschien alleen maar erger maken. En toen heb ik een foto gemaakt om de andere forum-mama's om advies te vragen. Dat mocht van haar wel.

• [verwijderd]

[verwijderd] ik zou er ook niet aan gaan zitten. Ik zou voor haar dan de huisarts bellen voor advies 🙂 Soms kun je een foto sturen.

Ik vind het ook op een aft lijken. Ik heb eens bij de kruidvat van die zalf/gel gekocht. Dat maakte de pijn minder en zou het sneller weg door gaan. Het is wel best vies van smaak en blijft er even op zitten. Ik weet niet of dit echt praktisch is (en mag?) bij kinderen. Meer kun je volgens mij niet echt behalve wachten tot het weg gaat

• Blue hebben hierop gereageerd.

Lijkt inderdaad een aft. Als ze niet meer wil eten of drinken kun je wel lidocaine krijgen van de huisarts voor die momenten maar verder is het met name uitzitten tot het weg via

• [verwijderd]

Qua eten en drinken gaat het redelijk. We hebben haar boterhammen vanochtend in stukjes gesneden, zodat ze niet hoeft te happen. Kauwen doe je met je kiezen, dus dat gaat wel. De kruidnoten vond ze gisteren wel pijnlijk, maar ze heeft ze toch gewoon opgegeten! 😄

We kijken het nog even aan en anders bellen we de huisarts voor zo'n zalfje.

4 dagen later
        • [verwijderd]

Een aft was ook mijn eerste ingeving! Sterkte ermee!

• [verwijderd]

Pietje1987 Het is ondertussen gelukkig weer een stuk kleiner. Ze kan ook weer gewoon eten. Van het weekeind moest alles in stukjes gesneden worden, want ze kon niks afhappen. Ik denk dat het inderdaad een aft is/was en dat het door de stress komt.

5 dagen later

Madeliefje06 wat is dat voor zalf?
        Ik heb momenteel 2 aften, eentje op het puntje van mijn tong. En die is vooral heel irritant, omdat je constant je tanden natuurlijk aanraakt.

Dus als het sneller over zou kunnen gaan, zou ik daar heel blij mee zijn😅