M'n dochter leest nu E4 niveau. Ze leest erg graag, maar k weet niet zo goed meer welke boeken ik voor haar kan lenen bij de bibliotheek, ze vindt namelijk heel snel dingen eng.
Wat tot nu toe en succes was zijn vooral de boekjes van Vivian den Hollander. Iemand nog andere ideeën?

• [verwijderd]

• Bijgewerkt

Ik ben even het precieze niveau een beetje kwijt, maar ik hoop dat dit de richting is die je zoekt. Mijn kinderen lazen dit vanaf begin groep 5, e4 weet ik echt niet meer 🙈

De waanzinnige boomhut
De boeken van Sofie (Sofie en de pinguïns, de ijsberen etc)
Flip Fiasco
De boeken van Donald Duck (de onwijze avonturen van een pechvogel)
Dagboek van een muts misschien?
Superjuffie

Edit: Heb het nog even terug gezocht: Foeksia, heksje Lily, meester paardenpoep, Rintje waren toen populair hier.

[verwijderd] dank je gelijk wat reserveringen bij de bibliotheek gedaan, eens kijken of het in de smaak valt.

Ik weet ook niet zo goed welk niveau je bedoelt, maar hier zijn mijn neefjes en nichtjes helemaal fan van Roald Dahl.

E4 is eind groep 4 lees niveau, komt niet héél precies hoor.
    Maar ze is net 6, k denk dat Ronald Dahl nog wat te moeilijk is.

• [verwijderd]

Foeksia, Heksje Lilly, Spekkie en Sproet (hoewel dat misschien nog wat spannend is, maar R. is ook echt geen held en vond deze geweldig), Kolletje, de boeken van De Kippetjes (Jolibois), Superjuffie, De glitterclub (vind ik persoonlijk vreselijk oppervlakkige shit, maar R. was er dol op), Piraat Puck, De smoezels, Blitz, De piraten van hiernaast en alle boeken van Juf Fiep (maar die zijn misschien al net te makkelijk).

[verwijderd] juf Fiep vind ze niet zo, de rest ga ik eens bekijken en t nodige van reserveren

Mijn dochter leest ook dat niveau.
      Ze leest Heksje Lilly
      Vivian den Hollander (die boeken over opa/voetbalmeiden )
      Suske en Wiske junior
      Jorgen Hoffmans (samen lees boek met verschillende rollen
      Jolanda Horsten (Kit en Kaat)
      Boeken van Pien en Keet
      Corien Oranje

Zelf vindt ze boeken over sport leuk en daar zoekt ze in de bieb ook op.

Ik heb gelijk ook wat van de tips genoteerd 🙂