Hooyo-shimbir ik heb een vraag aan jou, waarschijnlijk kan je me wel helpen. Ik ben nu bezig met de opbouw naar 1% retinol. Nu doe ik al weken geen peeling meer omdat ik merk dat ik wel erg moet wennen aan de retinol. (Smeer nu 1-2-1-2 retinol 1% en dan 2 dagen 0,3%)
laatst had ik een maskertje en die branden toch ook wel heel erg op m’n huid.
hoelang deed jij erover voordat je weer wat naast de retinol kon doen? En kan je na een peeling gewoon retinol smeren of mogen die 2 niet samen? ik doe meestal de peeling savonds en de retinol ook...
☺️ Ga t nogmaals zeggen, m’n huid is nog nooit zo goed geweest Sinds ik retinol smeer!
Ja het doet wel wat hè!
Ik ben vorig jaar oktober begonnen met retinol 1%. Ben toen gestopt met alle AHA’s en BHA’s en dus ook met m’n peeling. Mijn huid reageerde ook behoorlijk heftig op de retinol 1%. Dus ik ben pas begin januari weer begonnen met AHA, daarna een AHA/BHA mix en halverwege februari weer echt BHA (de 2% van Paula’s). Laatste stap was de peeling (+daarna maskertje, dat combineer ik altijd), want die is wel heftig (ik heb die AHA/BHA peeling van TO). Die heb ik pas drie weken geleden voor het eerst weer gedaan. Ging goed. Maar toen ik die vorige week weer deed moest ik die na 5 minuten eraf halen omdat het enorme brandde, en heb ik daarna drie dagen lang weer veel peeling gehad... Dus ik doe die nu voorlopig nog maar even 1 x in de 2 weken ipv 1 x in de week.
Elke dag retinol 1% zou ik persoonlijk niet doen, dat is echt veel. Ik doe het drie avonden in de week, de andere avonden doe ik BHA of peeling, of niks (1 avond). Je mag retinol en BHA/AHA dus niet op dezelfde avond doen. De avonden dat ik BHA doe, doe ik een peptiden serum ipv retinol.