[verwijderd] snap ik, ik zou iets lekkers bakken of kopen om het te vieren
Groep 6 - 8
[verwijderd] ze verdient chocola en een film
- Bijgewerkt
Vandaag 10 minuten gesprek gehad en de juf is zeer zeer tevreden over L. Een hele goede werkhouding. En ondanks hij gr 5 heeft overgeslagen komt hij goed mee met de stof van gr 6.
We kregen altijd te horen dat hij een slechte werkhouding had. Andere kinderen zat te storen en sociaal wat achterliep. Wederom nu een bewijs dat hij gewoon echt uitgekeken was in de middenbouw.
Ik heb het gevoel dat deze juf echt ziet wie hij is. L. vertelde altijd dat hij anderen hielp. Z'n oude juf zag dat als 'storen'. En deze juf ziet echt dat hij anderen echt helpt met hun werk. Ze is echt heel positief. Hij is altijd aan het werk. Kiest de juiste werkjes. Etc. Nou je kunt wel lezen dat ik erg trots op hem ben. Het was een gewaagde keuze om hem een klas over te laten slaan.
Het enige puntje waar we samen aan gaan werken is dat hij het zelf ook geloofd dat het goed gaat. Hij legt de lat voorzichzelf zo hoog dat het nooit goed genoeg is voor hem. Hierdoor ervaart hij vooral met nieuwe dingen stress.
Al met al een goed gesprek en zit hij nu wel echt meer op z'n plek. Hopelijk blijft het allemaal zo doorgaan.
Ik liep altijd met stress uit deze gesprekken. Altijd gevoel gehad dat ik voor hem moest vechten. En dat heb ik nu helemaal niet. Echt heel blij mee.
[verwijderd]
Louelle81 wat fijn!!
Volgende week 10 minuten gesprek met de juf en ik denk dat ik toch wel een en ander ga aangeven.
S. haar resultaten zijn flink achteruit gegaan (groep 6). Als ik haar toetsen bekijk, zijn het vooral slordigheden waarop ze punten verliest (bij cijferen wel de juiste berekeningen maken, maar dan het eerste getal (honderdtal) vergeten op te schrijven bij de uiteindelijke uitkomst). Ze zegt dat ze de tussenstappen wil overslaan omdat ze die niet meer nodig heeft, maar dat dat niet mag waardoor ze haar aandacht middenweg verliest.
Ook klaagt ze veel dat de juf niet goed uitlegt en ze is volgens mij ook wat geïntimideerd door haar. Ze voelt zich beter bij de ondersteuner die rustig en al wat ouder is en geduldiger overkomt. Ook de juf die op maandag komt (klasjuf werkt 4/5e) scoort betere punten bij S..
In groep 5 had ze een topjuf (ook wel een die wist van aanpakken, maar S. vond haar super) en haar resultaten waren er ook naar.
[verwijderd]
[verwijderd] ik kom over een paar maanden gewoon een I told you so hier plaatsen
I told you so!!
We zijn afgelopen zondag naar de open dag geweest, en I was zich weer eens als een typische puber aan het gedragen.
School is sowieso skeer, maar als ze dan toch moet is deze wel acceptabel. De kantine is leuk, maar verder blijft het gewoon school. Mopper mopper.
En toen kwamen we in het vormgeving-gedeelte en daar hing een bord animatiefilms maken en ze roept keihard door het lokaal: Dit is míjn school!! Hier ga ik heen! Ze is zelfs op de juf afgestapt om meer informatie te halen en vanaf dat moment heeft ze met een zeldzame big smile de open dag vervolgd
- Bijgewerkt
Dochter kwam net bedrukt thuis: 'ik zit niet meer in de snelle rekengroep'. Wat mij betreft maakt het helemaal niets uit, maar zij gaat daar echt over piekeren: 'mijn toets was veel hoger dan die van L., en zij zit er wel in, waarom ik niet? Doe ik het zoveel slechter?' etc. Ze begrijpt gewoon de logica niet. Dus ik heb een mail gestuurd naar de juf, met het gevaar dat ik als een tijgermoeder overkom. Maar eigenlijk interesseert me dat niet. Dochter voelt zich duidelijk niet goed bij deze juf, en dit is het zoveelste dat naar boven komt. Haar resultaten zijn al achteruit gegaan. Ik laat dat niet gebeuren, juf moet ook de kinderen zien die niet vervelend zijn/om aandacht vragen/of die juist alles 'perfect' doen.
[verwijderd]
I moet een boekbespreking houden, en ze heeft gekozen voor een boek van Buffy.
Dat was makkelijk, want dan kon ik haar een beetje helpen met haar presentatie als ze vragen had.
Prima, maar we zijn inmiddels 2 weken verder en toen ze erachter kwam dat het boek letterlijk de eerste aflevering was had ze er geen zin meer in, want ze kende het verhaal al, dus ze werd een beetje té laks. Of ik even de samenvatting kon voorzeggen, zonder dat ze het boek hoefde te lezen?
Tuurlijk kind. Dus ik heb een samenvatting geacteerd van de eerste aflevering, inclusief prachtige sterfscene van een vampier waarvoor ik minimaal een oscar-nominatie zou moeten krijgen en blijkbaar heb ik zo veel indruk gemaakt op haar dat ze nu besloten heeft het boek toch maar te gaan lezen en zelf haar project maar te doen.
Hebben jullie regels mbt hoe vaak je kind met 1 ander kind mag spelen? L d'r vriendinnetje mag bijv maar 2x pw met L spelen omdat moeder wil dat ze ook met anderen speelt. R mag wel hier logeren etc en komt nu ook 2 nachten naar boord. Maar omdat logeerpartij gepland staat mogen ze vandaag niet bij elkaar spelen.
Enerzijds snap ik het, richt niet al je pijlen op 1 persoon. Maar anderzijds, ze zijn al vanaf groep 1 vriendinnen en heb ik zoiets van het regelt zichzelf wel. Ze zijn nu wel zo gehaaid dat ze beide "niks afspreken, gewoon buiten spelen" waar ze elkaar "toevallig" tegenkomen
Toch6 Nee, dat soort regels hebben wij niet. Maar dat zou in ons geval ook betekenen dat er heel weinig contact zou zijn, want ze hebben niet 100 vriendjes. Nou moet ik zeggen dat door agenda's van iedereen uiteindelijk men vaak maar max 2 keer per week met een bepaald kind spelen. Maar deze week zullen ze voornamelijk contact hebben met 1 broer en zus omdat we met die ouders ook makkelijk contact hebben en daarom al langer hen als onze bubbel zien.
Toch6 Nee zulke regels ga ik niet hanteren. Wel dat ze bv niet elke x ergens speelt maar dat het kindje ook bij ons komt.
Maar wat je zegt het regelt zichzelf wel en dat doen ze nu al in de speeltuin. Dus ik zou dat dan lekker zo zijn gang laten gaan. Misschien komt die moeder er dan ook wel achter dat ze het dan zelf wel regelen
Meca ja dat om en om probeer ik ze ook wel bij te brengen. Maar het mag ook best 3 om 1 zijn als dat beter is (moeder die niet goed tegen extra kindjes kan of juist vaker daar omdat kindje niet graag bij andere speelt bijv)
Ik bemoei me er voor de rest niet veel mee. Ik ben blij dat ze 1 goede vriendin heeft en dan nog een groepje "gewone". Ze ligt op school goed in de groep. Het is niet zo dat ze elkaar claimen
Femkes ja hier zou het in principe 6 dagen in de week kunnen alleen op zondag mogen ze niet. Beide meiden hebben geen vaste dagen voor de rest waarop ze niet kunnen
Toch6 hier ook niet zulke regels. Bij mijn kleuter probeer ik het nog wel te stimuleren hoor, dat hij met verschillende kinderen afspreekt. Maar juist aan het einde van de basisschool vind ik het ook wel goed als ze een aantal goede vrienden hebben waar ze wat closer mee zijn. Ik spreek 35 jaar later nog steeds 1 van de meiden met wie ik op de basisschool zat.
Jessie80 Ik spreek 35 jaar later nog steeds 1 van de meiden met wie ik op de basisschool zat.
Ik ook, nou ja, 20 jaar later dan het gaat om haar dochter
Zelf zijn we geen vriendinnen meer maar wel normaal "schoolmoedercontact"
Zelf mocht ze toen ook maar 2x pw afspreken naar dat had vooral te maken met dat hun in het buurdorp woonde dus uit praktisch oogpunt