Pietje1987 Gisteravond kreeg ik een restje pastaschotel van schoonzus. Veel pasta, weinig andere dingen. Kon alleen een stukje ui en drie splintertjes paprika vinden? Vanavond is de man weg en bak ik pannenkoeken voor de kinderen β€οΈ
Pietje1987 Blue hahahaha ik eet vanmiddag wel een lekker stuk komkommer en wortels bij de lunch β€οΈβ€οΈ Γn onze lieve buurman kwam gisteren home Made champignonsoep brengen, dus RaRa wat eet ik erbij β€οΈ (Die dus beter kan koken dan manlief π)
Pietje1987 Pimpelmeesje hahaha nee hoor! Schoonzus woont in dezelfde straat en we wisselen wel vaker eten uit. Dan koken wij bijvoorbeeld een hele bloemkool en krijgen zij de helft. Buurman komt uit het buitenland en we vinden het leuk om maaltijden af en toe uit te wisselen π
iMoeder Pietje1987 . Dan koken wij bijvoorbeeld een hele bloemkool en krijgen zij de helft. Huh? Als ik 1 bloemkool koop dan is dat niet eens genoeg voor ons met zβn vieren?
June Ik ook! Ik wil ook graag het budget weten. Want met 2x eten krijgen en een keer pannenkoeken red ik het ook wel met β¬60,- π€ͺ
Pietje1987 iMoeder snap ik. Zowel bij onze kinderen als bij haar Kinderen zijn we al blij als ze 1 roosje opeten π
Toch6 iMoeder hier is 1 bloemkool vaak ook krap. Als ik weet dat ik het die week nog een keer kan gebruiken koop ik er 2 en kook dan 1,5 en de andere helft dan later in de week
iMoeder Pietje1987 Ow bloemkool en broccoli worden hier wel goed gegeten gelukkig (rijst etc is een ander verhaal). En ik eet zelf ook altijd meer groenten dan aardappelen. De puber telt overigens voor twee want wat die wel allemaal niet verstouwd. π±
Vulpen iMoeder Hier ook. Ik ben lui dus ik koop gewoon zo'n kilozak broccoli of bloemkool. En dat gaat dan gewoon bijna helemaal op. En ik heb nog niet eens pubers hè... Wat dat betreft snap ik de man van Pietje1987 wel, tegen die tijd ga ik denk ik ook drastisch bezuinigen.
Ysabella Vulpen zo fijn te lezen dat ik niet de enige ben die lui is. Ik heb zoβn hekel aan groente snijden dat ik alles voorgesneden koop, zelfs soms de uien voor de uien soep. π
Vulpen Ysabella Veel andere groente koop ik niet voorgesneden, maar ik vind zelf diepvriesgroentes het fijnst omdat je daarin niet snel een levend beest aan kan treffen, wat mij ooit overkomen is bij een bloemkool.