Pimpelmeesje balen dat de spray niet werkt! Wel fijn dat de nachten aardig gaan!
Borstvoeding
De consulente is geweest, maar haar advies is toch om het op te geven. Ik moet zo veel bijvoeden, en hij drinkt al vanaf het begin vd voeding moeizaam/onrustig omdat er zo weinig uit komt.
Anders moet ik 10 keer per dag gaan kolven en dan nog had ze erg twijfels of het zou gaan lukken.
Baal er wel van maar ik ben blij dat ik de bevestiging kreeg dat het niet aan techniek od ligt, dat ik niet achteraf hoef te denken "had ik maar"
Pimpelmeesje balen maar je hebt het geprobeerd. Je bent een goede mama als je het goede doet voor c en dat is dan in dit geval kunstvoeding.helemaal prima!
Pimpelmeesje jammer, maar klinkt wel als het beste nu. Je hebt meer dan je best gedaan
Pimpelmeesje je hebt echt alles gedaan wat je kon. Het is ook echt niet de bedoeling dat je aan de voedingen onderdoor gaat, dat is het niet waard. Op kunstvoeding wordt hij ook groot en echt niet minder gezond of gelukkig.
[verwijderd]
Pimpelmeesje jammer maar je hebt je best gedaan! Meer kun je niet doen
Lieve Pimpelmeesje je hebt het hartstikke goed gedaan met de borstvoeding en ook nog eens hulp erbij gezocht. Je bent een top mama en kunstvoeding betekend niet dat je hem iets te kort doet, in tegendeel je geeft hem dan juist wat hij nu nodig heeft. Genoeg voeding.
Het verdrietige gevoel wat je erbij hebt is logisch en dat mag er ook zeker zijn. Je stelt je ergens op in en het blijkt dan niet helemaal te werken door wat voor reden dan ook.
Je bent een top moeder, vergeet dat niet.
[verwijderd]
Pimpelmeesje heel normaal dat je ervan baalt. Die belangrijke eerste dagen die hem die bescherming boost geven, en die eerste weken waarbij je naast het drinken ook geborgenheid en troost biedt : die heb jij hem gegeven!
Nu is het lekker aankomen en groeien, en daar is kv ook heel goed in (kan ik je vertellen :p )
knuffel!
[verwijderd] hij is de afgelopen week 360gr aangekomen
[verwijderd]
Pimpelmeesje ik bedoel maar
Pimpelmeesje hoeveel weegt C nu? Gewoon uit nieuwsgierigheid.
Ysabella 4350gram
Hmpf, consultatiebureau kwam vanmiddag ook om te wegen, en was het duidelijk niet zo eens dat ik besloten had te stoppen.
En nu stuurt ze er ook nog een mail overheen. Ligt het aan mij of is dit stom?
Ik heb gezegd dat ik er klaar mee ben (en verteld over het consult) maar dat ik hem gewoon nog af en toe aanleg om af te bouwen. En ze had echt zoiets van "afbouwen?" dus ik zei dat je toch altijd borstvoeding moet afbouwen, en dat wist ze niet..? Heb echt spijt dat ik voor deze (antroposofische) cb ben gegaan.
Pimpelmeesje advies om niet in 1x te stoppen snap ik.
Qua hoeveelheid fv zou ik in eerste instantie volgen wat het pak adviseert.
Pimpelmeesje Heb echt spijt dat ik voor deze (antroposofische) cb ben gegaan.
Misschien overstappen dab?
- Bijgewerkt
Pimpelmeesje Gewoon je eigen plan trekken.
Hier zeggen de kinderartsen en verpleegkundige dat je vooral niet naar het cb moet luisteren. Ze kan wel zeggen dat hij genoeg groeide, maar blijkbaar kan het veel beter want vorige week was hij 110 gram aangekomen en deze week meer als 300. Dus hij heeft helemaal niet genoeg aan jouw borstvoeding.
Ik zou gewoon terug mailen dat je gaat stoppen. En je kan altijd overstappen op een ander cb hรจ.
[verwijderd]
Pimpelmeesje voor deze (antroposofische) cb ben gegaan
antroposofisch ..
Ik zou niet luisteren naar deze als ze niet eens weet dat je bv moet afbouwen. Ik vraag me af hoe dit soort mensen aan dit soort banen komen.. Krijgen ze geen cursussen?
Ik zou je lichaam volgen. Beter te langzaam dan te snel afbouwen en gewoon het advies op het pak volgen en je eigen moedergevoel.
Ook een tip: er is niet zoiets als een max. wat een baby mag. dat is een achterhaald iets wat alleen CB's in Nederland aanraden want ze volgen dus blijkbaar geen cursussen.
Pimpelmeesje ah vervelend meid! En dat terwijl de antroposofische leer niet eens echt voorstander van borstvoeding is.
Afbouwen zou ik wel.aanraden, gewoon kijken wat gaat.
Vervelend dat het niet lukt verder maar kv is ook goed en worden ze ook groot van! En je hebt al zoveel weken gegeven! Super gedaan mama!
- Bijgewerkt
[verwijderd]
Honkeytonk
Ja ik had daarvoor gekozen omdat er breder zou worden gekeken, naar het kind zelf in plaats van alleen de grafiekjes, en om de site even te quoten "Zij willen hen [ouders] ondersteunen om tot eigen overwogen beslissingen te komen."
Niet bepaald het gevoel dat ik hier krijg. Ik denk dat ze de eerste afspraak wel 18 keer gezegd heeft dat ik een wollen mutsje moest kopen
[verwijderd]
Pimpelmeesje Ik denk dat veel mensen die fout maken, net als bij vrije school en montessori en zo.. allemaal blabla om je het idee te geven dat je kind het beste krijgt, beter dan elders iig, maar uiteindelijk is het allemaal 1 pot nat en hebben ze net zo'n sterke visie als elke andere vorm.
Een goede verloskundige/arts/lactatiekundige/verpleegkundige hangt imo niets muurvast aan maar kijkt naar wat kind en moeder nodig heeft. Ik zou overstappen op gewoon CB of - als dat in NL mag - naar je huisarts als je daar een fijn gevoel bij hebt.