Mijn middelste, is een heel ander kind dan de oudste. Zo lastig soms. Het is een geweldig lief en sociaal kind, maar een echte, kei harde rauwdauwer. Hij is lomp, groot voor zijn leeftijd (hij wordt in sept 3, maar gisteren werd hij door de begeleider van het springkussen 4,5/5 geschat.. dat zegt genoeg denk ik over verwachtingen van iemand naar hem etc.), houd echt van vecht-stoeien zeg maar, hij gaat er vol en hard in altijd, gisteren was hij met een meisje van de opvang en dat ging prima, ze sprongen, beukte tegen elkaar op en gaven elkaar een knuffel, maar toen hij dat bij de andere kinderen ging doen.. vonden ze dat niet zo leuk). . En van mama.. alles moet met mij, door mij, soms heel lief en soms vliegt het me aan.
Hij eet ook bijna niet. MEestal in de week 3 dagen helemaal niks (gewoon niks niks), 3 dagen een klein beetje en 1 dag best goed. Daarvoor heb ik al een afspraak bij een kinderdieetiste staan over 1,5 week.
Soms weet ik echt niet meer hoe we het moeten doen, als hij slaapt overdag , zijn de nachten echt drama, maar als hij niet slaapt overdag, duurt de dag eigenlijk net te lang. Er is dus over het algemeen niks met hem te beginnen. Alles is nee, hij is zo koppig, dat hij dus gewoon alles weigert vaak.
Op de opvang gaat het wel heel goed, hij is een sociaal kind, hij wordt graag gezien, iedereen kent hem en zijn broers, ze zijn heel druk, maar wel graag gezien.
Dus ik wil graag een soort pictogrammen bord, maar echt gericht op 2-3 jarige. Met zonnetjes voor dag/ maantjes voor nacht (ofzo) en wil graag duidelijkheid scheppen in de volgorde van dingen (opstaan/eten/aankleden etc) en wat op welke dag is (thuis/ opvang/ opa en oma) , in de hoop dat die duidelijkheid hem wat rust brengt.
Voor wie ze ook gebruikt? Welke gebruiken jullie?