Moeilijk he als ze zo anders zijn dan jezelf bent.
Hopelijk leert ze dat ze veel positieve punten heeft en onzeker zijn niet nodig is

En prachtige namen trouwens. Helaas afgekeurd door man toen ik ze opperde 😉

Ha Louisa is mijn 2de naam😁😁

Voor de rest wil ik je meegeven, dat je soms niet meer dan je best kunt doen. Soms is een luisterend oor en een schouder om uit te huilen al genoeg. En meer mama is dan ook niet nodig.

Hopelijk groeit ze erover heen, al zal het denk ik altijd wel een stuk karakter zijn. Ze/je kan er beter mee leren omgaan, misschien door bepaalde cursussen te volgen? Zelf heb ik een faalangst cursus gehad, ik was toen 12, net op de middelbare, weet er niet veel meer van. Maar ik heb de faalangst nog steeds, wat uitschiet naar perfectionisme. Is echt een vervelende trek, maar je kan er wel mee leren omgaan.

Wat mooi, zoals jij over je dochters kan schrijven! Je ziet ze echt. En wat fijn voor S. dat je man wel de juiste woorden weet te vinden. Uiteindelijk ben je een team hè, als het jou niet lukt en hem wel is dat prima, bij andere dingen zal het andersom zijn.

• [verwijderd]

Mooi!

• [verwijderd]

Super geschreven! Door naast haar te liggen zoals je doet, en over haar bolletje te aaien, zo ben je er voor haar. Door te blijven herhalen dat ze geweldig is. Mama knuffels zijn zó belangrijk! Ze zitten vol met vertrouwen, veiligheid en onvoorwaardelijkheid. Deze zijn net zo krachtig als de juiste woorden van haar vader. Je faalt nergens, jullie zijn juist een goed en sterk team voor haar!
        ❤️

Bedankt voor alle lieve reacties en troostende woorden ❤️ dit doet me echt goed.

Toch6 het zijn schuilnamen 😁 maar ze lijken er wel op. Vooral Elena is maar 1 letter verschil

Vulpen dank je wel ❤️ en ja, het is ook gewoon zo. We vullen elkaar goed aan. Door erover te schrijven en nu van een afstandje te kijken, komt dat besef meer naar boven.

Louelle81 we gaan het zeker in de gaten houden. Als ze naar het middelbaar gaat en ze nog steeds zo'n last heeft of als het erger wordt, gaan we zeker kijken naar hulp.

Wat mooi geschreven! En wat ben jij een goeie mama voor haar, dat je ondanks dat je het niet zo goed weet, toch gewoon bij haar gaat zitten. 😘

Wat mooi geschreven. Opvoeden is niet makkelijk, zeker niet als je kind zo anders is dan je zelf bent.

En wat heeft jouw dochter prachtige kwaliteiten! En wat ontzettend fijn voor je dochter dat jij ze ziet en ze kan benoemen. Want dat betekent dat jij háár ziet,de persoon die ze is. En dat zal ze echt wel voelen. En als je daaraan twijfelt, zou ik het gewoon hardop tegen haar zeggen. ❤️

Honkeytonk bedankt, dat doet me goed ❤️

Hopsatee jouw oudste is zeker ook erg gevoelig he? Maar ze hebben ook zoveel andere, zoveel mooie eigenschappen. Dat is zo'n rijkdom, omdat ze ons echt dwingen en leren eerlijk naar onszelf en ons eigen handelen te kijken.

@Rietjesbeker inderdaad, het uitspreken zal misschien al helpen. Al is het alleen dat maar dat ik op zo'n moment kan.