June Voor een aankomende verjaardag verdeeld in shifts wil ik graag een borrelplank maken. Hebben jullie leuke ideeën wat ik erop kan leggen?
Hopsatee Charcuterie (Serannoham, coppa di Parma, salami) verschillende kazen, dadels, olijven, flatbread met smeersels en chutney, spiesjes mozzarella tomaat, druiven, wrapjes, noten... Wil je ook nog warme dingen?
June Hopsatee Kijk daar kan ik wat mee. Ik kwam niet verder dan kaas, druiven en tomaatjes 😊 De ene groep eet geen vlees, wat voor Vega, vis dingen zouden lekker zijn.
Honkeytonk Humus, verschillende groente (paprika, komkommer, selderij, bloemkoolroosjes) met een dipsausje, gerookte zalm/ paling als je viseters hebt, of roomkaas rollen in zalm,
Pietje1987 Ik heb dit afgelopen weekend ook gedaan. Mijn tip zou zijn: maak het niet te groot. Zonde van al je lekkere spullen! Wij hadden: Wraps met kip Wraps met zalm Kaas Worstjes Komkommer Afwisselend: serranoham, dadels met roomkaas, zalm met kruidencreme
Manque Cherrytomaatjes met een stukje mozzarella en een blaadje basilicum aan een prikker doen het hier ook altijd goed. Ziet er ook leuk uit. Voor de mensen die wel zuivel eten: je kunt van die Franse kaasjes in een hout-achtig doosje kopen. Haal het plastic er vanaf en zet de kaas, in de korst, in het doosje op een niet al te hoge temperatuur in de oven. Als de kaas van binnen helemaal gesmolten is snij je de bovenkant vd kaas af als een dekseltje. Je hebt dan een mini-kaasfondue. Lekker met stukjes brood of fruit.
Hopsatee Manque vet goed idee, de oudste is binnenkort jarig en vrienden die komen vinden dit vast lekker!
June Hopsatee als ik vroeger, prekids dus echt de ijstijd lang geleden, alleen at maakte ik zo mijn eigen 1 persoons kaasfondue.. (toen ik nog kon eten wat ik wou) echt heerlijk.
Puzzelstukje Ziet er gaaf uit! Alleen, hebben jullie er geen moeite mee dat iedereen er met zn handen aan gaat zitten? Of hebben jullie daar iets voor?
[verwijderd] Puzzelstukje prikkertjes inderdaad! En anders is het hetzelfde als een schaaltje chips ofzo 😄
Puzzelstukje Pietje1987 [verwijderd] die toastjes en chocolaatjes kan je niet met prikkertjes doen... en ik doe bij nootjes bv een lepel in het bakje zodat niet iedereen aan de nootjes zit maar dit op zn hand kan doen met de lepel. ik ben op zoek naar coronaproof ideetjes voor een feestje op mn werk... vandaar het ‘muggenziften’ 😂🤣 regels moeten worden nageleefd...
[verwijderd] Puzzelstukje dan zou ik alleen prikkerproof dingen erop doen 😄 worstjes, kaasjes, stukjes fruit, eventueel cakejes in blokjes snijden ook/mini cakejes halen.
Pietje1987 [verwijderd] ja dat zou ik ook doen! Alleen dingen als prikkers. Ook lepels zouden in theorie besmet kunnen zijn